Vraag over antiek Pontiac horloge

Goedendag Allemaal.

Sinds een half jaar heb ik het antieke Pontiac horloge van mijn grootvader geërfd. Na hem te hebben laten maken werd mij gezegd, meneer heel het horloge is gereviseerd maar u mag hem niet dagelijks dragen(dat trekt het opwindveertje niet, is gloednieuw)
Klopt dit? Anders was het een duur grapje als je hem bijna nooit mag/kan dragen.

Met vriendelijke groet,
Pim

Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord :thinking:

1 like

Dan wordt ik ook een beetje achterdochtig over de revisie. Normaliter is dit een horloge dat iemand dagelijks zou dragen.

:astonished:Dat zou betekenen dat een gereviseerd horloge niet meer werkt zoals het ooit gedaan heeft​:interrobang: Lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij het niet goed gedaan is.

Grote onzin, het horloge is toch gereviseerd om zijn werk te kunnen doen? Gewoon dragen dus!

Groeten Martin Meijer uurwerkmaker

Raar verhaal.

Overwogen om de plaat schoon te laten maken?

Er werd gezegd dat het plaatje niet schoongemaakt kon worden. En mocht hem niet te vaak dragen anders brak het opwind veertje weer :-(.

Idd een vreemd verhaal. Als een revisie goed is uitgevoerd en kennelijk een nieuwe veer is geplaatst zou dagelijks gebruik geen probleem mogen zijn. Twijfel meer over de revisieur…

Ik zou niet teveel prutsen aan de wijzerplaat. Vaak wordt het erger dan dat het is. Hoort bij de leeftijd, dus lekker laten zitten.

Lulverhaal.
Ik vat even samen.

1 like

mogelijk bedoelde de beste man dat je er niet mee moet gaan midgetgolfen of houthakken / zwemmen.

Hij is pas geleden weer er naar toegegaan. Ba 6x opgewonden te hebben was het snaartje afgebroken

Is dit serieus? Dan geld retour vragen en een echte horlogemaker zoeken!

Slaat nergens op, als hij gereviseerd is zou hij weer full time gedragen mogen worden. Een slappe opwindveer behoort tijdens een revisie ook vervangen te worden, de kosten zijn namelijk zeer laag en het horloge is dan toch al gedemonteerd.

Misschien is het zo’n horlogemaker die het uurwerk
in z’n geheel in een reinigingsmachine gooit en dat dan revisie noemt :wink:

Ik denk dat er prutswerk is afgeleverd.

Grt.

Dat denk ik niet.

Ik weet het zeker

Hmm dit is minder om te horen! Ik heb wat rond gevraagd hier in Amsterdam voor een (extra) controlle maar dat is zeer prijzig! Iemand tips?

Wat is prijzig? Goedkoop naar een prutser gaan da’s pas prijzig. Van der Tuin in de de C. Schuijt.

Ik heb hem nu voor €100 laten reviseren. Dat vond ik persoonlijk al veel, zou zonde zijn om hem voor het zelfde bedrag of meer weer te laten nakijken.

100 euro is veel geld voor prutswerk.
Je bent er toch wel mee terug gegaan?