Vraag over Chrono24.

Als ik op “Vraag vrijblijvend een offerte aan” klik, is dat verzoek uitsluitend mogelijk na het invullen van mijn gegevens.
Het zijn contactgegevens zoals telefoonnummer en adresgegevens waarvan mij niet duidelijk is wat de ontvanger daarvan te zien krijgt in dit stadium van onderhandeling.
Ik heb daarover telefonisch contact opgenomen met Chrono24. Echter, ik krijg na een wachttijd van 10 minuten een uitsluitend Frans sprekende dame aan de lijn, een taal die ik helaas nauwelijks machtig ben. Toen ik daarom vroeg was ze niet van zins (of begreep mij niet) om mij door te verbinden met een Engels of Duits sprekende collega.

Weet iemand wat de ontvanger van een offerteverzoek, behalve mijn naam en eventueel land, krijgt te zien?

Geen idee, als je het liever niet hebt vul je toch fictieve gegevens in?

Doe ik werkelijk altijd.

3 likes

Stuur de verkoper rechtsreeks een bericht, scheel soms ook al in prijs :wink:

1 like

Kan. Maar hou er dan wel rekening mee dat je de zekerheid van Trusted Checkout kwijtraakt. Wat niet per se erg hoeft te zijn, maar toch.

1 like

Jullie brengen mij op een idee. Offerte rechtstreeks en de aankoop via Trusted Checkout.

Ik geloof er niks meer van! :joy:

Maar inderdaad, gewoon fictieve gegevens invullen en speciaal e-mailadres gebruiken. Ik heb verschillende e-mailadressen die ik voor dit soort dingen gebruik.

Gaat niet werken, omdat ze bij verkoop via C24 een percentage aan Chrono24 moeten betalen. Dat belasten ze aan je door.

Dus waarschijnlijk kun je kiezen tussen een lagere prijs zonder C24 en een hogere prijs mét C24.

1 like

Ook bij een rechtstreekse benadering via Chrono24, wordt automatisch het inlog e-mailadres getoond. Bij een rechtstreekse benadering worden behalve het land, geen adresgegevens getoond.

Valse adresgegevens vind ik niet netjes en als het uiteindelijk tot een deal komt, moet ik toch de juiste gegevens opgeven. Deze gang van zaken zal een verkoper terecht verdacht vinden.

Bij het verwijderen van een advertentie op chrono24 moet je als verkopende partij bewijs aanleveren dat je het horloge via een ander kanaal hebt verkocht, dus ik betwijfel of veel verkopers nog dealtjes buiten chrono24 willen doen nadat er al contact via die site is geweest. Correct me if i’m wrong :slight_smile:

Ik geloof je meteen. En C24 is voor veel horlogeboeren een te belangrijk kanaal om vanaf te worden geflikkerd, dus die zullen wel 3x uitkijken als dat inderdaad zo is.

Heb je gelijk in, maar als je eentje zoekt in de Benelux kan je deze wel mooi afhalen en daar terplekke betalen.

1 like

True.

Even wat duidelijkheid scheppen…

  • Horloges via Chrono24 zijn vaak iets duurder dan rechtstreeks van de handelaar, omdat de handelaar inderdaad met fees zit naar Chrono24 toe bij een verkoop via hun site. ( Ik controleer dus steeds ook de handelaar zijn website )

  • Jou gegevens gaan ook gebruikt worden om het horloge te versturen, dus geen correcte gegevens, geen correcte verzending.

  • Bij een prijsofferte ( of een bod van jou ) ga je van de handelaar via Chrono24 een bericht terug krijgen wat je dan kan accepteren of weigeren, als je accepteert gaan ook weer jou gegevens gebruikt worden om de deal af te sluiten en het verzenden op gang te brengen.

Zit allemaal mooi in elkaar en werkt prima.

Dus als je het niet vertrouwd en het gaat om veel geld, dan liever via Chrono24.
Is het een kleiner bedrag of een dealer waar je al eens naar toe kan rijden, dan kan rechtstreeks beterkoop zijn.

2 likes

@BMWX6M, dank je voor de duidelijkheid

Zoals ik al eerder in deze topic aangaf, kwam ik er vanmiddag achter dat bij het “Contact opnemen met de verkoper”, dat overigens ook via Chrono24 verloopt, hoefde ik alleen de naam (waarbij ik kon volstaan met mijn voornaam), het land en telefoonnummer op te geven (ik heb een bewust een voor iedereen duidelijk ondeugdelijk telefoonnummer 0123456789 vermeld). Pas bij het opvragen van een offerte middels de licht bruine tegel en bij “Kopen” (groene tegel) zijn uiteraard ook alle adresgegevens vereist.

Overigens, was het opgeven van het (juiste!!) telefoonnummer een vereiste bij de registratie van Chrono24.

1 like

En Chrono vraagt na enige tijd of je interesse heeft geleid tot aankoop…

@hendrik, heb je al eens via Chrono24 gekocht? Want ik ben benieuwd, nadat ik op de groene “Koop” tegel klik, hoeveel stappen ik nog doorloop alvorens de koop definitief is?

U heeft een p.b.

1 like

Sorry, maar aan een p.b. hebben andere leden helemaal niets, dus kan je beter gewoon niets vermelden, de persoon waar u het pb naar stuurde ziet het zo ook wel, of u antwoord openbaar, daar kan iedereen wat uit leren. Thanks.

Ik wel, vorige week nog voor mijn vrouw…

Bod gedaan via de CH24 knop, dealer doet een tegenbod en dan kon ik “accepteren” of “weigeren”. ( Denk dat je 3 dagen de tijd hebt als ik me niet vergis, het horloge is op dat moment gereserveerd voor je )

Ik drukte op “accepteren” en dan kreeg ik een uitnodiging tot betalen via CH24, betaling gedaan met Mastercard en de verkoper krijgt een bericht dat ik betaald heb. 2 uurtjes later kreeg ik reeds een “track and trace” dat het paketje klaarstond voor verzending.

Een dag later was het pakketje van Lyon hier reeds geleverd met FedEx, dus dat was snel. ( Koste wel 60 euro maar die had ik ook nog onderhandeld in de aankoopprijs. )

Als je het paketje thuis hebt ontvangen moet je nog eens op een knop drukken bij CH24 zodat ze het geld overmaken naar de handelaar… en enkele dagen later krijg je een uitnodiging tot recensie.

Ik had ook nog een prijsofferte gevraagd via CH24 bij een andere handelaar, die deal ging niet door wegens niet interessant, gewoon e-mail gekregen na enkele dagen van CH24 met de vraag of ik deze uiteindelijk had gekocht. ( Neen :wink: )

Klaar is Kees… nog vragen, laat het maar weten. Neen ik betaal jou horloge niet! :wink:

5 likes

Ik had er een horloge op staan. Wat daarna geveild was door een andere site. Print screenshoot erbij en off line. Niks aan het handje

Mijnheer, ik heb topicstarter netjes geantwoord, de “gemeente” weet dat nu ook, maar voor de rest gaat het niemand iets aan of en wat ik heb gekocht op Chrono 24
Wat u allemaal doet voor uw vrouw , wat voor auto u rijdt, etc., mag u hier rustig melden, maar dat is uw keuze, niet de mijne :nerd_face:

4 likes