Vraag over datumloep Rolex 16234

Druk maken is een groot woord, maar ik begrijp wat je bedoel. Ik wilde ook gewoon weten hoe anderen hiernaar keken.

Dat vind ik dus ook, als het dan aftermarket is maakt mij ook niet uit. Nu zie ik gewoon een te groot verschil, wat mij anders ook niet was opgevallen.

Ik heb het verkeerd verwoord, dat het aftermarket is vind ik niet eens zo erg maar nu is duidelijk te zien dat dat het geval is. Dat de vergroting niet juist is stoort mij het meest en zou ik graag anders willen.

1 like

Mooie, strakke, tijdloze Datejust!

Ach ja handelaren blijven handelaren, of je het over auto’s, boten of horloges hebt…

Als je horloge toch opengaat voor een nieuw origineel glaasje laat dan even je uurwerk nakijken op aftermarket onderdelen!

Hopelijk heb je niet de hoofdprijs voor dit horloge betaald.

2 likes

Je quote selectief.

1 like

FTFY

6 likes

Check dan wel even of zij überhaupt aan origineel saffier kunnen komen.

2 likes

Ja, dat kunnen zij. Alhoewel ik aftermarket met juiste datum vergroting ook zou overwegen.

1 like

Eens, maar om nou zelf te gaan klooien met een losse datumvenster…

3 likes

Nou, dat valt best mee hoor. Klusje van 5 minuten hooguit. En misschien wil je wel een sterkere vergroting dan de standaard Rolex datum loupe, 3 of 4 keer bijvoorbeeld. Dat een loepje aftermarket is ziet toch niemand en maakt toch niet uit? Het gaat in geld om een paar eurootjes.

3 likes

7e2f9b50231e5545700c06b61b388de3

2 likes

Effe tempus bellen die hebben vast het juiste loggen

1 like

In dit geval wel iets meer dan een paar euro’tjes hoor… …ik heb ooit een gescheurd Rolex-plexi’tje van een 1601 vervangen door een Sternkreuz-plexi; het paste (perfect, ook weer waterdicht) en het vergroot, maar je zag wel echt dat het niet helemaal top is. Een originele Rolex-plexi is ook van binnen AR-gecoat (!) en echt loeistrak qua passing en looks.

Rolex saffier is echt heel erg prijzig, zou je het al op de grijze markt kunnen vinden.

1 like

Deze man. :joy:

Waar haal je dit vandaan?

Heb er zelf een gehad. :man_shrugging:

Een plexiglaasje met AR coating? Toe even.

Dan niet joh. Je zal het wel weer beter weten - as usual. Maar ik weet wat ik gezien heb.

Je zet jezelf voor schut.

Nee hoor, daar heb ik mijn forumhaters voor. Maar ik trek me er niks meer van aan. :wave:

1 like

Goed gesprek jongens :joy:

9 likes

Mijn ervaring is dat Sternkreuz kunstof glaasjes voor Rolex vaak slecht van passing zijn en afwerking is matig, er zijn wel goede alternatieven zoals bijv. Clark
Een originele Rolex plexi heeft ook geen coating.

@FvdB Zou kunnen dat er een aftermarket glas geplaatst is met de verkeerde hoogte pakking.
Als het glas iets lager ligt dan is de vergroting minder sterk

3 likes