Vraag over een erfstuk

Heb een zakhorloge wat van mijn overgrootvader is geweest, kan iemand mij hier meer over vertellen. Staat geen naam op of zo. Wel een tekening? Alle info welkom, tevens op zoek naar een adres om hem te laten nakijken. Alvast dank !

2 likes

@brunod kan er wellicht wel iets over zeggen. :slightly_smiling_face: Ik zie een 4-steens cylindergang uurwerk, maar heb niet meteen de exacte periode paraat. Er is nog (minstens) een andere zakhorloge-expert die ik zou kunnen taggen, maar die heb ik al heel lang niet meer gezien op het forum.

2 likes

Zoals @PeterLC heeft gezegd, het is een sleutel zakhorloge met cylinder gang, meer dan een eeuw oud. Behalve als erfstuk heeft bijna geen waarde of ten minste zilver gewicht waarde als het zilver is.
Hier zien we geen stempel, de tweede deksel is geplakte, en de beugel is van koper.
Ik kan geen adres geven omdat ik in België ben en dat ik het zelfs doe :wink:
Die schijnt nogal in goede staat te zijn, en als de balans as niet beschadig is zou het alleen maar een service beurt kosten, en dan zou ze nog een verdere eeuw kunnen tiken.
Hier kan je zien wat een service beurt betreft voor een zelfde zilver horloge :slight_smile:Cylinder gang zakhorloge met sleutel : how to service
Mvg,
BD

1 like

Je moet idd bij Brunod zijn voor de technische details en een servicebeurt.

De tekening lijkt me iets van Javaanse huisjes? Misschien heeft je overgrootvader daar verbleven?

1 like