Vraag over een IWC

Goedenavond,
Welk type IWC is dit?
Jaartal, naam en caliber.
Ik heb plaatjes vergeleken met Google maar kan niks vinden.

1 like

Volgens mij moet dit een 3251 voorstellen. Met nadruk op voorstellen want dit is geen echte IWC volgens mij.

10 likes

Ik zie ze ook alleen maar met gmt/utc boven in

Fake / nep / namaak / imitatie, uiteraard.

2 likes

Rommel inderdaad. :-1:

InWC

13 likes

Ik weet genoeg……………

Dit zou je toch meteen moeten zien… …je bent geen nieuwkomer. Maar OK, better safe than sorry. De proporties op de wijzerplaat kloppen voor geen meter en daar is IWC nou juist echt goed in.

De wijzers zijn ook van het verkeerde type, beetje zoals Mühle Glashütte eens een poging tot IWC-achtige Flieger deed.

2 likes

Nou dit was van een bekende.
We hadden het over onze horloge verzameling en hij stuurde mij een filmpje van zijn horloges. Grootdoenerij van zijn kant, jammer zoiets.
Deze zat er ook bij.

1 like

In het ergste geval weet hij zelf niet dat-ie nep is. :no_mouth:

Ik ben trouwens niet zo thuis in IWC vandaar mijn vraag.
Ik ben er wel van plan om er 1 te kopen 7 days ingenieur 2e hands zijn deze behoorlijk aan de prijs…….

1 like

Dat zal helemaal erg zijn.

1 like

Ziet er ook niet zo jofel uit.

3 likes

Altijd verstandig om te vragen. Mensen zien/weten het gewoon niet. Ik liet mijn Rolex Oysterquartz zien aan een goede bekende en die dacht gelijk dat het een nepper was want kwarts. (Alsof ik trots een nepper zou laten zien…)

3 likes

En wat precies niet dan?

Ik zou zeggen: de verhoudingen.

Met name dat microscopisch kleine datumvenster bij een zo groot horloge.

Ja eens, had ook direct dezelfde indruk. Maar het gaat om de details, uitlijning enzo, en dat is slecht te zien op de foto.

1 like

Als je een originele ziet, zie je het pas goed

Maar dan vooral bij het logo

1 like

Dat, de kroon, de wijzers (lume is te kort), het logo, de applied markers en date window, plaatsing van de subdial.

Edit: @RonnieB had het plaatje al gevonden :slight_smile:

1 like

Het lijkt wel een combi van jouw en mijn foto door elkaar