Vraag over jaren 70 horloges

Beste mensen.

Ik heb in een wilde bui 5 oude jaren 70 horloges gekocht die opgeknapt zijn volgens de eigenaar.

Ik draag helemaal nooit horloges en ik ben ook een totale leek op dit gebied maar ik vond de horloges wel geinig en ze kostten niks.

Nu heb ik ze binnen en ze werken alle 5 maar half en ik geloof dat dit geen toeval kan zijn.

Bijvoorbeeld mijn Oris 17 juwels : als ik het knopje uit trek en er aan draai om de wijzers te verstellen dan begint de seconde wijzer 5 seconden te lopen en daarna stopt hij er weer mee, ook als ik het knopje weer in druk.

Alle 5 de horloges doen dit… Wat zie ik over het hoofd?

Oh… Nu heb ik aan het knopje gedraaid en hij loopt.

Wat ik nu heb gedaan snap ik nog niet helemaal :s

Beste,

Als het horloges uit de jaren 70 zijn dan zullen het mechanische horloges zijn. Die moeten handmatig worden opgewonden door de kroon in ingedrukte toestand rechtsom te draaien. Het kunnen ook automatische horloges zijn (dat staat er dan meestal op) en die worden vanzelf opgewonden door de bewegingen van de pols. Over het algemeen kunnen automaten net als handopwinders ook met de kroon worden opgewonden.

Succes; wellicht is dit het begin van een mooie horlogehobby!

Groet, Wilko

1 like

Ah bedankt wbcoupe.

Ik dacht dat ze vroeger ook gewoon al Quartz horloges maakten :).

Ik heb al wat horloges gehad maar ik vind de horloge handel wel interessant alleen de waarde bepalen voor een horloge is voor mij echt onmogelijk.

Uiteraard de staat, het Meganisme , door en papieren en of het merk een grote historie heeft bepalen de waarde maar waarom sommige horloges nu €200 of €20.000 waard zijn blijft een raadsel

Stel jezelf anders eerst even voor :expressionless:

Oh ja excuses, ik kon het topic daarvoor niet vinden.

Iniedergeval : de naam is Remon , woonachtig 20 km vanaf Rotterdam en 24 zomers jong.
Hobby’s : handel en fitness.