Ik zie dat er er hier een hoop mensen zijn die een Citizen Promaster NY0040 hebben en wellicht kunnen jullie mij helpen.
Ik had in een leuke actie bij Amazon de set NY0040-09EEM gekocht maar ik heb nu twee horloges ontvangen gehad die al kras(sen) hadden op de case. Ook zie ik bij een hoop afbeeldingen en video’s online dat het horloge standaard op de metalen band gemonteerd komt. Bij mij was dit op de rubberen band en alles lag los in de etui, wel gesealed.
Ik vind het maf dat een nieuwe horloge al lichte gebruikssporen kan hebben en dingen los liggen, krasjes waar je nagel achter blijven hangen. Is dit normaal bij deze serie? Ik las juist overal vol lof over dit horloge maar deze gaat ook weer terug. Voordat ik een nieuwe ergens anders bestel wilde ik het toch even hier vragen aan de kenners of deze afwerk kwaliteit normaal is. Ik weet dat het een duiker is en krasjes uiteindelijk wel komen (het is een dailey voor mij), maar dit vind ik zonde uit de doos.
Je hoeft geen kenner te zijn om te kunnen bepalen dat een horloge altijd krasvrij geleverd dient te worden. Ongeacht het merk. Dus nee, het is niet normaal. Wat betreft de band: werd het horloge op staal afgebeeld op de site, dan hoort hij ook gewoon op staal geleverd te worden.
Wat @RonnieB zegt. Een nieuw horloge komt krasvrij aan. Hetzij in de stickers of anders beschermd. Ik gok zomaar dat je pech heb en een tweede kansje opgestuurd heb gekregen.
Suc6 met je volgende aankoop. Hopelijk word dat een goede…
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vind het raar dat het etui gesealed was maar de tijd stond al aardig goed. Ik heb het idee dat hij al geprobeerd is geweest en daarna opnieuw verkocht.
Zo trof ik het min of meer aan. Dan ga ik toch wat meer geld uitgeven en gewoon bij een duikwinkel het setje halen.
Ik heb het afgelopen half jaar 4 nieuwe Citizens gekocht bij Nederlandse juweliers en een NL internetbedrijf, weliswaar geen NY0040, maar ze kwamen allemaal in smetteloze staat aan.
Zelf zou ik zoiets niet van Amazon kopen, maar misschien is mijn wantrouwen niet terecht.
Succes
Kopen bij Amazon heeft sowieso niet heel erg mijn voorkeur. Als je online goed zoekt vind je vast wel wat dealers die dit horloge ook voor een scherpe prijs aanbieden. Gewoon goed zoeken.
Inderdaad vermoedelijk een retour die opnieuw is verkocht. Ik kreeg onlangs een nette korting op mijn Citizen duiker bij een duikwinkel in Rotterdam. En die was helemaal nieuw.
Nee precies, mijn oude momentum duiker die ik al 15 jaar heb was op. En ik ben al langere tijd aan het twijfelen over de Seiko SKX007 en deze maar ik mijn smaak is toch meer de Citizen kant. Dat hij bij de juwelier of andere dealer wat duurder is vind ik ook helemaal niet erg. Jammer dat die metale banden los zo moeilijk te vinden zijn of prijzig, anders had ik graag de duikfles willen hebben maar die komt bij de versie met alleen rubberen band.
Mooi om te horen! Ik ga even nadenken of ik er één bestel online bij een duikwinkel of even naar de lokale juwelier ga (omgeving Uden in Brabant). Volgens mij konden zij hem ook bestellen.
Bedankt voor de info! Deze heeft inderdaad zo te lezen dit uurwerk. In de doos zat ook een label met Cal. 8204. Op de website van Citizen staat dan weer caliber 8203. Maar dat is wel het horloge die puur op rubberen band wordt geleverd. Zit daar vershchil dan in? De set met metalen band en de set met alleen rubber. Het uuwerk lijkt mij toch hetzelfde.
Tsja, besteld, betaald en geleverd. Geen idee hoe hun klantenservice is, niet nodig gehad.
Ik vind het een prettig idee dat ik bij problemen hun winkel kan bezoeken.
Maar bij een internet aankoop kun je het horloge zonder vragen retour sturen en ze moeten je het geld terug geven. Dat is in een winkel niet altijd het geval en voor de TS wel handig zoals nu helaas blijkt. Bij een eventueel probleem zal de winkel het horloge doorsturen naar de service partner van Citizen in Nederland, dus echt iets betekenen doen ze ook niet.