Ik heb al heel wat promasters besteld bij Amazon en ben nogal een pietje precies dus heb er ook een of twee teruggestuurd vanwege krasjes, waren steeds wel kleine krasjes gelukkig en de klantenservice van Amazon was elke keer top (geld op de dag van verzenden al retour).
Volgens mij ligt het er erg aan wie de verkoper is via Amazon. Ik heb ze uit Spanje, België en Duitsland gehad en de ene keer waren ze gesealed, de andere keer zaten ze in karton en soms zat de duikfles er bij en soms niet. Volgens mij verschilt het per land hoe ze geleverd worden, maar ze zouden wel elke keer in perfecte staat moeten zijn. Ik heb er een nu nog een paar nu en het zijn echt fijne horloges. Ik zou zeggen terugsturen als het niet bevalt en als je er eenmaal een hebt die er goed uitziet heb je er vast lang lol van!
Dat klopt, Amazon is mijn hoofdleverancier voor bijna alles. Ik heb er ook prime. Het horloge is nu niet meer leverbaar omdat ik de laatste twee nu dus kort achter elkaar heb gehad. Ik krijg gewoon mijn geld terug. Ze doen nooit moeilijk met terug sturen.
De Ny0084 wordt volgens mij wel in een duikfles geleverd. Maar die heeft een andere kleurstelling… Ook geen extra rubber bandje! Succes met de aankoop van de ny0040 hopelijk met meer geluk en zonder krasjes!
In dit draadje spreek je niet over opgedane ervaringen maar zeg je eigenlijk dat je niet via Amazon zou moeten bestellen. Meerdere reaguurders geven aan goede ervaringen te hebben. Best mogelijk dat jij een slechte ervaring hebt, maar daar had je het verder niet over. Ik laat het hierbij.
Nieuw is bij Citizen gewoon nieuw. Dit is een seller op Amazon die je een return aangesmeerd heeft. Ik zou de bubs linea recta terug sturen. Op welke band hij gemonteerd is weet ik niet, ik heb alleen nog maar de rubberen in handen gehad, maar ik val over de butsen / krassen. Helemaal aangezien deze duikertjes mineraalglaasjes hebben, dan zou ik goed kijken of het glas ook geen klap van de molen heeft gehad.
Dat vertrouw ik voor geen meter. Er is niks leuks aan Amazon.
Mijn Promaster NY0040 kwam ook van Amazon (sorry), maar was gesealed, in de stickers en absoluut nieuw. Niet de set, maar alleen op rubber. Draag hem nog regelmatig. Je moet trouwens best je best doen diepe krassen op de kast te krijgen is mijn ervaring.
Het is heel simpel, of het nu een horloge is of iets anders als het product niet voldoet aan de gestelde eisen altijd terugsturen. De set die ik binnen kreeg was netjes gesealed en alles netjes in de stickers. Hij kwam met een rubberen band en de metalen band zat netjes in de doos. Prima horloge trouwens. Zelf heb ik nog nooit wat bij Amazon gekocht, maar hoor daar verschillende verhalen over. Het is een platform die zelf ook producten verkoopt maar ook via derden. Het is een groot bedrijf en daar zal wel eens wat mis kunnen gaan lijkt mij. Heb meerdere Citizens, 2 met een duikfles en dat is genoeg. Mooi in de doos neemt minder ruimte in en het is echt lastig duiken met die duikfles hoor . Hoop wel dat je nu nog een NY0040-09EEM in nette staat kan kopen. Succes met je aankoop
Zelf vind ik het nogal een gedoe als je weer iets terug moet sturen, een horloge koop ik het liefst bij een winkel, zie je gelijk of die netjes is en in de stickers zit.
Inmiddels bijna een week verder en via een duikwinkel een nieuw horloge besteld. Deze kwam netter in de doos, met het plastig nog om het horloge heen. Wat mij toch weer opvalt, er zitten toch twee pitjes op de case van het horloge. Mijn nagel blijft er achter hangen. zijn dan wel klein maar dan vraag ik mezelf nu echt af of ik nou een miepert ben dit het gewoon in kwaliteit is. Ik bedoel drie stuks achter elkaar vind ik nogal wat. Deze was netjes ingepakt.
Het is even stil geweest maar na uitpakken bleek deze ook een pitje te hebben in de case. Zeer jammer. Dit is dus al drie op een rij. Krasjes zijn onvermijdelijk maar niet uit de doos. De duikwinkel geeft aan dat sinds de corona tijd de kwaliteitscontrole op de instap horloges minder is geworden bij Citizen, maar ik mag hem komen ruilen.
Nou ben ik aan het twijfelen. De Promaster NY0140-80EE heeft standaard een betere metalen band erbij, ik vind die bij deze set eerlijk gezegd wat tegen vallen, gevouwen links. Nu is er ook de Promaster NY0100-50ME. De NY0140-80EE is volgens site 44mm terwijl de ny0040 en NY0100-50ME 42 is. Nu heb ik smalle polsen, iemand ervaring met de NY0140-80EE? De NY0100-50me heeft een blauw uurwerk en rode wijzer. Nu weet ik niet of ik die in het echt mooi ga vinden maar is wel 42mm.
Wat ik jullie ervaring met deze andere horloges? Ze hebben zo te lezen het zelfde uurwerk erin zitten.