vraag over kwaliteit Citizen Promaster NY0040-09EEM

Heb jij NY0100 met blauwe face? Heb jij toevallig een foto hiervan? :slight_smile:

1 like

Nee, de groene :green_circle:

6 likes

Mooi horloge :grinning: ik ben dan toch iets meer een zwarte simpele persoon. Maar voor ooit erbij wel gaaf. Die is ook 42mm toch?

1 like

Ik heb zijn broeder. 8204, saffier, solid endlinks. :green_heart:

3 likes

Ik heb die blauwe titanium en die draagt klein en doordat ie niks weegt erg prettig. Vind de band alleen niks. Tapered niet…
1 dag gedragen en blijft in de box sindsdien.
Dus eigenlijk zou die weg mogen…

Wat is er niet prettig aan die band? Ik mix en match regelmatig. Voor werk is een metalen band wel makkelijk (netwerk monteur).Blijf je niet zo snel hangen. Ik heb nu voor mijn oude momentum diver eentje via Amazon die universeel is. Toch minder mooi. Vandaar dat ik bij een Citizen horloge de originele wilde hebben. Ik vind bij de NY0040 set die ik heb de band tegenvallen met geen solid links.

Past die van een NY0010 ook op de NY0040? Beide 20mm maar zijn de eindstukjes bij de lug ook dezelfde vorm?

Niet zozeer niet-prettig maar gewoon lelijk…
Ben meer van t oyster model merk ik

Even opzocht. Ik snap jouw punt. Inderdaad wel mooi ja.

Daarom maak ik altijd een afspraak bij de juwelier en bestel ik het horloge daar, als het horloge dan binnen is gekomen kan ik hem rustig bekijken en beoordelen op oneffenheden, staat mij de kwaliteit niet aan dan wordt het retour gestuurd en wordt er een nieuwe besteld. Heb nog nooit geen probelem ondervonden met een bestelling bij mijn vaste juwelier.

Nee je bent geen miepert, je wilt gewoon waar voor je geld net zoals iedereen :wink: dus terug sturen is mijn mening. Succes in ieder gaval met je beslissing.

Ja, dezelfde heb ik vorig jaar ook gekocht bij dezelfde winkel. Kwam in de gele kunststof “persluchtfles”… Niets dan lof over deze winkel; vragen over het kaliber (8203 vs. 8204) werden adequaat beantwoord (“op de dial staat nog 8203, maar er zit echt een 8204 in”, en dat klopte ook). Aan te raden leverancier.

2 likes

Iemand hier toevallig met een NY0140-80EE? :slight_smile:

Ik had de Starbucks, nu zwart in de 0040 configuratie (andere insert, met deels rode tekst op dial).

Persoonlijk zou ik voor de 0040 gaan, de OG.

1 like

N=1 of ze praten met je mee :roll_eyes:

Een duik horloge bij een duik shop kopen voelt toch altijd weer een beetje meer “echt” :slight_smile:

1 like

Wat bedoel je met OG? Sommige termen zijn voor mij nog nieuw haha. Wel al zat reviews en Youtube verzamelaars bekeken afgelopen jaar maar ik ben nog niet echt een verzamelaar maar kan een mooie klok waarderen. Die groen bezel vind ik ook zeker mooi maar niet voor als daily, wellicht als ooit erbij. Als de lonen met inflatie keer mee gaan haha.

Nja weet je wat het is. Via Amazon zat er ook niet netjes nog het plastic om het horloge heen en ik miste het garantie kaartje bij beide modellen. Normaal ook weinig issues met Amazon maar wellicht waren deze voor een reden dus 70 euro goedkoper dan normal. Puur speculatie hoor. Over retouneren doen ze niet moeilijk. Vandaar 2x achter elkaar krassen op het horloge vond ik raar. Normaal koop ik horloges ook op locatie maar ik zag die actie voorbij komen en was een mooie actie. Tja. Nu zijn we dus al 3 horloges verder helaas.

Op het moment Duik ik niet maar wel tot mijn 16e gedaan, daana kwam school, opleiding geen passend pak meer. Wellicht geeft het wel een spark als ik zaterdag weer fysiek langs ga om het weer langzaam op te pakken. :grin: