Vraag over land van oorspronkelijke levering horloge in grijze circuit

Ik heb het hier toevallig laatst over gehad met mijn schoonvader, die werkt als douanebeambte. Ik heb zelf ook een niet EU klok zodoende

1 like

Zucht, is nooit het geval.

1 like

Als je een factuur met serienr hebt van de verkoper(officiële winkel) is er niets aan de hand.

Neem dat nu maar aan

5 likes

Overigens wil ik toevoegen dat hij me vertelde dat de kans dat het horloge bekeken zou worden nihil is… Hij draagt zelf ook een Rolex, en hij verzekerde me dat het echt grote kul is om daar bang voor te zijn.

2 likes

Het spijt me, dat doe ik niet. Dat de kans dat je gepakt wordt minimaal is geloof ik wel.

1 like

Dat moet je verder zelf weten, maar ik geef de informatie door die kloppend is… Als jij duidelijk andere bronnen hebt graag bewijs posten ipv random verhalen…

1 like

ik was er namelijk zelf ook zenuwachtig over, ik heb het er zeker een uur met hem over gehad haha.

1 like

http://www.pekaar.nl/nieuws.php?nieuws=5857

1 like

Gewoon kopen, land van herkomst is niet belangrijk als je maar een factuur hebt (marge of btw).

Mijn Lexen kwamen uit Honduras… Griekenland, Italië of Hong Kong

5 likes

Maar deze vrouw kon GEEN verkoopbon laten zien… Dus dan is het een ander verhaal

2 likes

eens.

2 likes

Het is heel lang geleden, maar ik heb een man eens verschrikkelijk uit zijn dak zien gaan toen hij hoorde welke boete hij moest betalen voor het horloge dat hij niet had aangegeven. Dat was in de tijd dat er 100%-controles plaatsvonden voor vluchten uit Curaçao. Het gebeurde dus wel en kan op zich nog steeds. Ik zou niet weten waarom ze een horloge anders zouden behandelen dan andere goederen, zoals laptops etc. Jij hebt de plicht om aan te tonen dat het klopt, niet andersom.

1 like

Zeer zeker , als ik een nieuw horloge zou kopen buiten de EU zou ik daar ook zeer zeker niet mee spelen

1 like

Maar dat mag dan ook niet… Maar de handelaar heeft in TS geval, en mijn geval het horloge geimporteerd verkocht aan de koper die keurig een factuur met BTW of marge gekregen heeft met serienr bij aankoop…
No problemo zoeken dan!!

3 likes

Nee, de verkoopbon was van belang voor de btw afdracht. Een officiele verkoopbon van eerste verkoop met btw afdracht. Sorry hoor, laat je schoonvader maar opdraven. Wat een onzin. Een in hong kong geleverd horloge zal een apart bewijs van btw betaling moeten hebben. Ik ga wat zinnigs doen.

2 likes

Maar Griekenland zit in de EU, dus dat lijkt me dan ivm garantie minder een probleem dan met een horloge uit b.v. Hongkong. Hoewel het daar met de wereldwijde garantie van sommige merken ook wel goed zal gaan.

1 like

Ze kon geen verkoopbon laten zien waaruit bleek dat het horloge uit de EU kwam (ik heb eerder over de zaak gelezen). Het risico zal inderdaad klein zijn, maar wanneer je zoals ik bijna iedere week vliegt; is het prijsverschil de (kleine) onzekerheid waard?

Mijn camera is weleens gecontroleerd. Ik kon aannemelijk maken dat hij in NL was gekocht, maar controles komen inderdaad voor.

1 like

ik zou hier eens naar kijken. het gaat om de waarde die je wel of niet moet toekennen aan papieren en een doos. Alles wordt vervalst tegenwoordig en kan op bestelling geleverd worden.

2 likes

Ja, maar hij post alleen video’s ten gunste van zijn eigen handeltje imo… Nu is het idd een verschil b&p bij vintage en modern, maar ik zou video’s van handelaren wel per definitie met een korreltje zout nemen

3 likes

Gevalletje: ‘ wij van WC-eend, adviseren…’

3 likes