Vraag over land van oorspronkelijke levering horloge in grijze circuit

Ja precies… DREFT

1 like

Ze komen uiteindelijk toch allemaal uit Zwitserland of Duitsland :wink:

3 likes

Ben benieuwd wat er gebeurt als je met één van deze om de pols aankomt uit Tokio.


5 likes

Dan sluiten ze je op en sturen ze Kim jung op je af

4 likes

Helemaal niks, ze denken hooguit die is ook bij de kijkshop geweest de laatste restanten op te kopen :joy:

5 likes

Schokkend.:face_with_raised_eyebrow::sunglasses:

Uhm wat ze denken bij de douane he, je kunt dan maar beter blij zijn dat ze niet gaan zeiken over je Seiko :wink:

Ik weet niet hoe waterdicht de Presage is.:thinking:

1 like

Dit gaat over vintage, bij nieuwe(re) modellen zijn b&p zeker wel van belang (wat hij volgens mij ook in het filmpje zegt). Ik vind het zelf een apart verhaal als een nieuw horloge deze zaken mist, plus veel van de argumenten tegen de vintage b&p zijn niet geldig op nieuw. Bij nieuw vergaat het spul minder makkelijk, de papieren hebben wat zaken tegen vervalsing (of het is online na te kijken) etc.

Over de btw discussie: als je bij een handelaar koopt en deze maakt een btw bon op naam dan heb je volgens mij bewijs genoeg om geen boetes te krijgen. Zelf heb ik alsnog de voorkeur voor binnen EU en vooral binnen Benelux.

1 like

^Dat dus. Zolang jij maar een bon met EU BTW kunt tonen. Qua garantie maakt het echt 0,0 uit waar een Rolex is gekocht. Ze worden allemaal in CH gemaakt en de enige check die de AD doet is of het pasje klopt. Als dat zo is dan heb je gewoon garantie. Hoop gebrabbel dus weer.

4 likes

Gelukkig gaat de reis (hopelijk, gezien de gezondheid van m’n vrouw) dit jaar weer naar Zwitserland. Ik ben al heel wat x vanuit CH met de auto Duitsland weer ingereden en nog nooit gecontroleerd (wel andersom trouwens, CH in).

Eigenlijk zou ik dus de factuur met serienummer en B.T.W. / marge vermelding moeten meenemen om die Duitsers te kunnen overtuigen? “Marge” begrijpen ze in het buitenland ook? Geloof er niets van. Wat een toestand… Dan maar geen Rolex mee op vakantie.

1 like

Je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone.

3 likes

Dus als je op vakantie gaat moet je al je aankoopfacturen steeds bij de hand hebben? Straf!

Dat is heel verstandig, ja. Alleen van het klokkie om je pols. Niet al je bonnen.

Dus als je dat doortrekt naar alles moet je ook aankoop bon hebben van je schoenen, jas etc. Als je met de wagen buiten de eu zou rijden ook daar aankoop bon van etc. Zou je telkens een kaft vol facturen moeten meedragen…

1 like

Nee, die bedragen zijn niet materieel. Overigens, ik heb dit niet verzonnen, al begrijp ik het heel goed. En een auto staat geregistreerd. Ik stop met deze discussie. Dan geloof je het toch niet.

Typisch Nederlands dit. Zooo belangrijk dat het horloge uit Europa komt.
Dus als ik een complete bij een Rolex dealer in bv New York koop (en dus BTW betaal), is deze anders of minder betrouwbaar dan eentje 3ehands uit Hongarije ? Er van uitgaande dat beide inmiddels al in NL zijn.

Alsof de douane je op Schiphol laat bewijzen dat je BTW en invoerrechten hebt betaald op het horloge om je pols. Dus wanneer je een Rolex zonder papieren hebt, loop je steeds risico ? Hetzelfde geldt dan voor de Hermes tas twv 15k van je vrouw ? Ook daarvan moet je aankoopbonnetjes meezeulen ? Of haar Prada schoenen ?
Je bent helemaal niet verplicht om aankoopbonnen of garantiekaarten te bewaren, behalve misschien van geregistreerde goederen zoals auto’s.
Voor de zekerheid een foto op je telefoon hebben van voor je reis, waar je het horloge draagt (voor forummers bijna standaard procedure).
Wie is er ooit aangehouden op Schiphol en naar zijn horloge gevraagd om te bewijzen dat deze ingevoerd is ?
Anders wordt het, als ze in je koffer de aankooppapieren en doos vinden van een niet EU land, terwijl je daar net vanuit bent aangekomen.

5 likes

Lees het hele topic.

http://www.pekaar.nl/nieuws.php?nieuws=5857

1 like

:point_up_2:

1 like

Juist. Kans is zeer miniem, maar niet onbestaand. Kan je niet meteen bewijs geven dat er EU-btw is betaald, dan kan je horloge in bewaring genomen tot je aandraaft met bewijs.

2 likes