Mijn Luch ‘Eenhander’ uit 2016 windt niet meer goed op. Wanneer ik aan de kroon draai, rolt deze heel ver terug waardoor het lijkt alsof de veer geen spanning opbouwt. Heb hem opengemaakt en zie op het eerste gezicht geen bijzonderheden.
Hij loopt wel, maar de amplitude is laag (tegen de 200 met lift angle 46, de juiste voor de 1801.1). Grote beat error en afwijkingen , wat eerst zeker niet was. Liep als een zonnetje.
Ik tast in het duister, heeft iemand van de techneuten een idee? Heeft iemand van jullie nog een goed werkend donor uurwerkje liggen?
Ik ben helaas niet zo ervaren dat ik het uurwerk zelf kan demonteren.
Groeten,
Leon
Bedankt voor je reactie! Is zoiets vrij eenvoudig zelf te repareren? Of moet het hele uurwerk doorvoor worden gedemonteerd?
Dat laatste zie ik niet zitten. Dan denk ik eerder aan uurwerkje swappen…
In de ronde uitsparing hoort de click te liggen. Deze draait mee in de richting van opwinden. Zodra dat opwinden stopr draait de click iets terug, meestal loopt het vast op twee tandjes van de click.
Is er niets uit het uurwerk/kast geval bij openen?
Hier kun je het onderdeel zien zitten.
Luch 1801.1:
Houdt de click het rachetwiel (het grootste wiel) op zijn plaats? Nee dus, onder de slick hoort een rond veertje te zitten met en haakje. dat kun je neit zien zitten. maar wel voelen. de click moet steeds teruggedrukt worden op de tanden van het rachetwiel.
De schroef zit al aardig vast, al ben ik hier aan het pielen omdat mijn schroevendraaiers niet klein genoeg zijn…ai de click blijft geen weerstand geven. Hij draait steeds opzij met opwinden en houdt het rachetwiel dus niet tegen…grotere troubles dus?
Sorry, zie nu het linkje pas! Is dit in stock bij Luch zelf of bij een ander bedrijf. Handel drijven met Wit-Rusland is in deze barre tijden ook niet onomstreden…