Orient Star is vergelijkbaar met de Seiko Presage lijn, de iets beter afgewerkte modellen.
Nu met de recente prijsstijgingen van Seiko is Orient interessanter. Dit is een persoonlijke mening 
Onderdeel van Seiko Epson en staat volkomen los van het horlogebedrijf Seiko…
Best wel, vooral in de afwerking. Orient Star is gewoon een trapje omhoog.
Orient is top! Maar pas op met invoerrechten, inklaringskosten en BTW ed. Heb een horloge onderweg waarbij nog ruim 30% aan extra kosten worden gerekend.
Zit eerder rond de 25% aan bijkomende kosten waarbij de BTW de grootste boosdoener is… Je kunt ook bij Serious Watches kijken maar bedenk wel dat dit een grijze dealer is.
Nou en?
Orient is een leuk merk en lekker betaalbaar. 
Niets, maar die meneer doet voorkomen alsof hij een officiele dealer is en dat is niet het geval. Je hebt dus ook geen fabrieksgarantie maar alleen die van hem.
Als je daar geen moeite mee hebt dan kun je rustig daar kopen maar ik vond het wel even het vermelden waard.
Ja en nee. Het is onderdeel van de Seiko Epson Corporation. Maar het hangt niet onder Seiko, maar onder Epson. Dat staat ook vaak op achterkant. Concessie aan de regelgevers i.v.m. het grote marktaandeel van Seiko 
Orient & Orient Star zijn beide prima merken, waarbij OS duidelijk een klasse hoger is.
Er is niets mis met Jomashop, heb er ook wel gekocht, maar het is in mijn ervaring nooit ergens echt een AD van. Je krijgt winkelgarantie, geen fabrieksgarantie. Buiten de VS is dat op zijn minst lastig.
Zit dit te tikken met deze Orient Star handopwinder aan de pols
:
Dat zei ik dus hierboven 
In mijn geval toch echt 34,2% 
het antwoord is 6… 5 mensen die direct reageren maar geen antwoord geven op zijn vraag. Dus wat is de vraag? Hoeveel HFers heb je nodig om antwoord te geven op de vraag 

Dat kan bij lagere prijzen van een horloge, dan zijn de vaste handelingkosten van de vervoerder voor het innen van de BTW en invoerkosten een groot bestandsdeel van de totale extra kosten.
Bij Jomashop 2 horloges gekocht en met een week of 2 geleverd. Zou vooral voor een bedrag van een Orient de aankoop daar doen. Heb in het verleden duurdere aankopen gedaan wat het voor mij dan wat spannender maakt. Scherpe prijzen wel.
Jomashop is goedkoop. Btw is altijd 21% en importheffingen en administratiekosten van de vervoerder varieren nogal. Reken dus op minimaal 21% maar schrik niet als het boven de 30% uitkomt.
Zei ik al dat Joma goedkoop is? Dat is namelijk zo…maar inderdaad in de praktijk geen garantie. Als je dat aandurft dan is het een prima winkel. Ik heb er ook al 4 horloges gekocht zonder problemen…
Voordat het pakketje de douane bereikt wel. Daarna valt het tegen. 
Truth Mr, daar zit nogal wat verschil in. Zelfs dan kan het nog interessant zijn.
Zat de laatste keer op om en nabij 1/3 van de verkoopprijs erbovenop en zelfs dan kan het nog interessant genoeg zijn.
Leuke nieuwe duikers bij Orient zonder power reserve in groen ook nog…