Ik sta op het punt om een Omega Seamaster de Ville aan te schaffen, maar zoals u wellicht al raadt: ik weet er vrij weinig van. Kan iemand mij vertellen a) of de foto’s er goed uitzien? b) waar ik op moet letten bij de aankoop?
Ik heb echt exact hetzelfde horloge en kan dus makkelijk vergelijken.
Ik miste in eerste instantie de secondewijzer maar zie wel een shaduw op de wijzerplaat
De wijzers moeten mooi goudkleurig zijn; kan op de foto niet goed zien of dat bij jou ook het geval is.
Kroon en achterzijde origineel.
Als je het horloge op en neer wiegt moet je net onder de indice van 6 uur “swiss made” kunnen zien staan.
Het horloge moet je makkelijk kunnen opwinden (zonder veel weerstand) en moet lekker soepel aanvoelen.
(opwinden doe je door kroon in de richting van 12 uur te draaien voor de duidelijkheid )
Het plexi glaasje vervangen kost niet zoveel. Let erop dat de lugs mooi recht zijn en natuurlijk dat de kast geen deuken of dikke krassen heeft.
Check verder verkleuringen wijzerplaat en of de wijzers niet roestig zijn.
Glaasje kost niet veel? Sinds november vraagt Omega ruim € 61,00 voor zo’n " plastic" glaasje.
De secondewijzer lijkt er wel op te zitten, staat precies boven de minuutwijzer. Staartje van de wijzer is zichtbaar en inderdaad ook een schaduw.
Ik kocht mn stalen geneve eerder dit jaar voor onder de 200. Er stond ook op het een forum een 14k omega handwinder voor 500 te koop. Heeft het dan haast om een horloge te kopen? Beetje zoeken is juist ook leuk.
Toch zitten al deze omega’s wel in de lift qua prijs.
Voor een mooie is 350-400 al geen gekke prijs meer.
500 daarentegen vind ik wel aan de hoge kant.
@NielsV , ben ik met je eens 3-400 is een normale prijs. Dit is wel een mooi exemplaar dus dan zit je wel tegen de 4 aan maar 5 is wel echt te hoog.
@Jaroen waarom zou dit specifeke model dan opeens zoveel duurder zijn? Is dit horloge groter dat hij duurder zou moeten zijn? Een hoop hangt ook af waar je hem koopt en of je een goeie deal kan vinden. Maar ik blijf bij mn punt dat je met 500 euro meer horloge zou kunnen kopen qua vintage Omega.
Ik zeg niet duurder of goedkoper (ik heb zelf ook geen 500 betaald maar dat was wél jaren geleden.)
Ik vind veel stellingen hier over prijzen altijd erg ongefundeerd en niet onderbouwd. En ja dat is echt een irritatie dingetje van mij.
Natúúrlijk kun je “meer Omega” krijgen of een andere of misschien zelfs wel 2 horloges. Dat is echter niet de vraag!
TS wil namelijk dít horloge, geen Geneve of een handopwinder. Als ze inderdaad zoveel goedkoper te krijgen zijn kom dan met concrete voorbeelden uit het heden of het recente verleden waarin dit specifieke model wordt aangeboden!
Ik denk dat 99% van de mensen die zo’n horloge wil kopen gewoon opzoek is naar “een” leuke vintage Omega. Niet specifiek dit model of uberhaupt een heel specifiek model.
Prijs is toch ook belangrijk bij het beoordelen van een horloge? Ja dit is een vrij mooi exemplaar zo te zien. En als hij dan bijvoorbeeld 800 gekost had? Had jij dat dan ook niet teveel gevonden?