Vraag over Omega Seamaster de Ville

Goed gesproken, helemaal gelijk.

1 like

Ik zeg toch ook niet dat iedereen die prijzen weet en/of hoeft te weten? Ik ben persoonlijk wel geinteresseerd in die vintage Omega’s en volg ze wel eens hier, op mp of ebay. Je neemt al die factoren mee, hoe, wie, wat, waar. Als je een groot genoeg sample size gezien heb je kan nav daar wel een goeie schatting naar de prijs van maken.

Duidelijk.
Samengevat: schattingen zonder enige concrete onderbouwing of voorbeelden.

En daar kan ik nou precies helemáál niks mee.

1 like

Ik vroeg in een eerdere post of je dan links naar afgelopen veilingen of verkochte horloges wilde. Dat is een concreet voorbeeld toch? Maar op die opmerking ging je niet in.

Wat voor conrete onderbouwng verwacht jij dan?

En dit gedram vind je wel constructief?

Maak gewoon gebruik van mensen die de markt volgen of kennis op een bepaald vlak hebben. Zeur dan niet door over onderbouwing, maar ga jezelf verder verdiepen.

2 likes

Het lijkt me erg vermoeiend voor een discussie als deze over de prijs dat je 10 voorbeelden moet gaan aandragen van horloges die verkocht zijn. Je kan toch uitgaan van de beste bedoelingen van de forum leden elkaar te helpen. :slight_smile:

3 likes

Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen @koekoek!!! :smirk:

En ja die veilinginfo zou meer onderbouwing geven :relieved:

Anyway; dingetje van mij zoals ik al opmerkte :stuck_out_tongue:

Voor deze NOS 613 handopwinder, heb ik ca 500 euro betaald, paar jaar geleden. Van particulier. Veiling meesters zitten er trouwens wel eens aardig naast. En goud is niet altijd waarde vermeerderend. Prijzen zijn lastig te bepalen.
:wink:

2 likes

eBay sold items:
https://m.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_nkw=Omega+Seamaster+deville&LH_Complete=1&LH_Sold=1

Conclusie 250-350 voor een gold plated gemiddeld en circa 500 voor een massief gouden.

1 like

nachtdienst? :slight_smile:

Onrustige nacht… :wink:

2 likes

Voor €300 koop je niet snel meer een nette, lopende automaat hoor, dan moet je goed zoeken of geduld hebben.

Dank allemaal voor jullie reacties! Ik heb aandachtig meegelezen. Ik concludeer dat het grootste meningsverschil bestaat omtrent de prijs, maar dat het horloge er volgens jullie (op de foto’s) wel goed uitziet. Ik weet alleen niet zo goed wat nu precies ‘een gold plated exemplaar’ inhoudt. (In de omschrijving staat: ‘Omega de Ville 14 KT, Calibr 562, 1968’).

heb je een pb gestuurd.

Het horloge is volledig origineel en (kijkend naar de foto’s) in goede staat.

Gold plated wil zeggen een roestvrijstalen kast met een laagje goud (in dit geval van 14 karaat) in plaats van een volledig uit goud gemaakte kast (natuurlijk ook in een bepaald karaat)

Hij heeft onder de motorkap een Omega caliber 562 uurwerk: Google daar maar eens op voor aanvullende informatie.

Serieuze verzamelaars (wat daar de definitie ook van mag zijn :slight_smile: ) prefereren in het algemeen een kast volledig uit goud in plaats van gold plated.

Er zijn veel varianten van deze dresswatch uitgebracht; ook in staal; met datumvenster en met meer “ouderwetse” puntige wijzers en verschillende wijzerplaten.
Vintage Omega’s met een zwarte wijzerplaat in goede staat zijn zeer zelden in originele staat en bijna altijd bijgewerkt of overgeschilderd.

Is een gouden versie begeerlijker en duurder dan staal?
Dat ligt maar net aan je eigen voorkeur en die van “de markt”.

1 like

Qua prijs: Goud > staal > gold filled > gold plated

Een enkele uitzondering daar gelaten waar staal meer waard is dan goud. Of wil je hier ook een onderbouwing van? :wink:

Goedemiddag,

Rond de 300-500 euro zou goed moeten zijn voor een gold-cap seamaster de ville automaat, maar dat is volledig afhankelijk van de staat. Veel Seamasters, zeker de De Ville’s hebben waterschade opgelopen in het verleden, meestal doordat water binnenkomt bij de kroon en de minuterie en de wijzerplaat aantast.

Ik heb bij dit horloge mijn twijfels bij de wijzers. Over het algemeen die in alleen iets bredere wijzers op de seamaster de ville, en als de markers een zwarte streep hebben, dan hebben de wijzers ook een zwarte streep, en zijn ze niet geheel zwart. De wijzers zijn eigenlijk zonder uitzondering net zo breed als de markers op de wijzerplaat. Het type wijzer op dit horloge is identiek aan de wijzers op een Constallation met een C-case. Daarnaast is duidelijk zichtbaar dat de wijzers geheel zwart zijn, en smaller dan de markers. Maargoed, het valt niet uit te sluiten dat Omega ook wel eens creatief deed met wijzers :grin:

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Koen

1 like

Omega heeft ook nog half om half horloges gemaakt, daarvan is de voorkant wel degelijk van goud, en de achterkant van staal. Maar dat is alleen het geval wanneer er op de kast goudstempels staan. Ik heb er tot nu toe pas twee van gezien, dus het komt niet vaak voor.

Lief doen Daniel…lief doen! :smirk:
(anders stuur ik pitbull @Bert1 op je af! :sunglasses:)

Ik heb een seamaster 600 uit ëind zestiger jaren, zwarte wijzerplaat en puntige wijzers. Denk jij dat Omega die wijzers toen nog, af en toe, monteerde Jeroen? Of heb ik een “samengestelde”. :slight_smile: