Ik heb ook mijn bedenkingen bij de wijzers. Ook denk ik niet dat er een cal 562 in zit omdat bij dit caliber (misschien bestaat er een uitzondering) een datumvenster bij hoort. Het zou eerder een 552 zijn denk ik dan. Ik vind zelf 500 niet te gek, ik heb zelf zelfs 600 betaald voor eenzelfde hoewel die in topstaat was. Prijzen van vintage Omega’s zitten enorm in de lift helaas.
Dat is toch gold cap?
goede vraag. Volgens mij wordt hetzelfde bedoeld.
ik heb een interessant pdf bestand over deze techniek zoals toegepast bij omega. Bij belangstelling stuur pd.
Even wat opgeschoond. Graag stoppen met de korte lontjes en de bijbehorende uitspraken. Vanaf hier weer gewoon over de Seamaster.
Hi allemaal - even in dit oude topic en als nieuwe gebruiker. Ik zie hier namelijk een hoop liefhebbers en hoop op hulp met het volgende: ik ben op zoek naar een mooi, klassiek horloge. Automaat.
Na een sporthorloge -dat ik puur praktisch gebruik en verder nogal lelijk vind- en een kort avontuur met een mooie, maar eenvoudige Seiko (een 7005-2000 die er helaas na enkele maanden mee ophield en waarvan de beurt me veel meer zou kosten dan het horloge zelf), is mijn oog gevallen op:
De Omega Seamaster De Ville (staal). Ik vind het een prachtig mooi horloge, lees dat het uurwerk alom geprezen wordt en twijfel vnl. nog over zilveren of zwarte wijzerplaat. Na me wat te hebben ingelezen, vroeg ik me af of jullie wat algemene adviezen kunnen delen met betrekking tot:
- voornaamste verschillen De Ville’s over diverse jaren
- redelijke prijsranges in 2020 voor een in goede staat verkerende De Ville
- goede, betrouwbare verkopers die deze regelmatig aanbieden
- andere nuttige tips (hier al een hoop gelezen om op te letten)
Oa @septentrio werd eerder hoog aangeschreven, dus als je hier wat tijd voor zou willen nemen - gaarne!
Bij voorbaat dank dames & heren en voor nu dank voor de goede content & conversaties die ik al op dit mooie forum mocht lezen!
PS: mocht ik ondanks mijn research een topic waarin dit al gecoverd wordt hebben gemist, voel je vrij me daar dan even op te wijzen.