Toen ik van de week een topic opende was er wat discussie over plakmerken. Nu vraag ik me af, hoe gaat in zijn werk. Ik kan me voorstellen dat het vaak zo gaat dat je een batch van een unbranded horloge wordt gekocht bij een bedrijf zoals TSR, deze wordt van een logo voorzien en daarna zelf aangeboden, met de grote kans dat precies het zelfde horloge ook onder andere merknamen op de markt is (zoals bij Daniel Wellington etc).
Ik vroeg me af, is er ook een optie waarbij er een ontwerp wordt “gekocht”? Bijvoorbeeld bedrijf X gaat naar Chinese fabriek Y en kiest een (nieuw) model horloge onder voorwaarde dat ze daarvan de exclusiviteit krijgen?
Ik zou hier heel vele (vooral slechte) grappen kunnen maken.
Maar als je je het serieus wilt weten zou je eens kunnen proberen contact op te nemen met zo’n leverancier.
Ik heb in het verleden wel eens uit interesse/nieuwsgierigheid een vraag gesteld bij een handelaar op alibaba en daar kreeg ik netjes al dan niet in gebrekkig Engels gewoon antwoord op.
Het antwoord zelf durf ik je dus niet zo direct te geven.
Dus ik zou zeggen, Succes! Ik hoor graag hoe het afloopt
TS stelt de vraag over China?
Ik heb veel respect voor de Chinezen, maar het begrip exclusiviteit is hun gewoonweg vreemd.
ps wel enthousiast en positief blijven hoor
TS stelde een vraag over hoe het in zijn werk gaat met plakmerken en of er ook een exclusiviteitscontract getekend kan worden. Het is zo inderdaad zo dat hij China in zijn voorbeeld aanhaalde.
In zijn algemeenheid is het zo dat je ook al teken je zo’n mooi contract je altijd onderzoek moet doen naar je contractpartner… In China, in Turkije, in Vietnam, en ook hier in NL…
Ik bedoel maar, zou jij het aandurven om zonder extra zekerheden (pandrechten, borgstellingen, weet ik veel) een exclusiviteitscontract te tekenen met Aramar, of weet ik veel welke “hommagebouwer”?
Dus dat kan overal dus in elkaar gezet worden toch?
M.a.w
Ik koop 100 wijzerplaten bij de wijzerplatenwinkel en doe het zelfde met de kasten en uurwerken,ik plak de wijzerplaten vol met hout en verzin ter plekke een kek merkje …ik flans het hele gebeuren in elkaar en voila een plakmerk…