Vraag over Rolex Datejust 16234 uit 2003

Rolex kenners,

Ik sta op het punt een horloge aan m’n mini collectie toe te voegen dat ik al jaren op het oog heb. Voor ik de sprong waag wil ik graag een paar zaken bij jullie checken.

Het gaat om een Y-serie uit voorjaar 2003 die wordt geadverteerd als volledig origineel, full set en in najaar 2018 geserviced bij Rolex. De plaat is er later ingezet maar is wel origineel Rolex en ik ga hem sowieso vervangen door een blauwe.

Ik heb hierover een paar vragen aan jullie:

  1. Klopt het dat er een 62510h jubilee op dit horloge zit met 555b endlinks?
  2. Klopt het dat een full set van dit model er ongeveer zo uitziet als op de foto hieronder? Boekje is wel in het Italiaans bij een horloge uit Hongkong… :thinking:
  3. Hoe beoordelen jullie de staat van de kast en band?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2 likes

Wat de boekjes betreft geen idee maar mijn eerste ingeving wanneer delen uit verschillende landen komen is dat het bij elkaar gezocht is.

De lugs zien er netjes uit, niet gepolijst. En de band heeft weinig rek.

Maar mensen met meer verstand van rolex zullen er wel uitgebreider over kunnen zijn.

Edit: zo beter @Drebin?

3 likes

Ik moest grinniken

3 likes

Wordt er niet stiekem een beetje gesjoemeld met de rek? Dit is wellicht iets representatiever:

2 likes

Nu je het zegt, op de originele foto lijkt het alsof het horloge naar links gekanteld wordt ja

Goeie, dankje!

Lijkt me voor een jubilee uit 2003 nog netjes

1 like

Sowieso weinig rek. Kun je tot je kist dragen :joy:

1 like

Precies wat ik van plan ben! Mits hij hier door de ballotage komt…

1 like

Kan een Rolex AD in NL trouwens zien of dit klopt? Heeft Rolex hiervoor een database?

Kan me moeilijk voorstellen dat een AD/RSC volledig vertrouwt op een plastic garantiepasje…

Rek is wel aanwezig, maar minimaal. Zie de ruimte tussen de schakels. Lastig om te zeggen maar lijkt me dikke prima. Dit is een beetje de staat dat het lekker draagt en meer dan voldoende strak zat. Horloge is toch al 16 jaar oud.

Kast ziet er lekker uit. Brush ziet er keurig (Als Rolex) uit, al is het moeilijk van bovenaf te zeggen of ie ongepolijst is. Dan moet je wat foto’s van de zijkant hebben zodat je de lijnen kan zien.

Pas dus op met dit soort uitspraken.

De lugs zijn in ieder geval dik genoeg.

Wat betreft boekjes, boeiend. Zolang de originele papieren er bij zitten is het voor mij prima.

Er is alleen iets met de tekst: “superlative etc” … lijkt wel minder keurig dan normaal, dichter op elkaar. Vergelijk

Met

Is dat wel origineel Rolex? @handavinci?

2 likes

Deze band heeft net zoveel rek als mijn nieuwe 126300 jubilee. Band zou ik blind kopen…

2 likes

Toffe wijzerplaat wel zo.
Is deze tijdcorrect?

Band ziet er goed uit idd.

2 likes

Op de foto lijkt er op 5 en 6 uur een klein braampje te zitten aan de rand van het glas. Lugs kan je eigenlijk niet zo goed bepalen met deze foto’s. Bovenzijde ziet er netjes uit. Lunette ook mooi scherp.

1 like

Ferme taal. Vanuit deze hoek vind ik dat lastig te beoordelen. Hoe kan jij dat wel zien? @Sjoerd_K

Dankjewel!

Heb 'm al vergeleken met mijn 16570 en de brush is inderdaad hetzelfde.

Dit is lastig te zeggen inderdaad. Horloge heeft een volledige revisie ondergaan dus mogelijk is het daarbij ook gepolijst. Tegelijkertijd hadden ze dan waarschijnlijk ook de band meegepakt en die heeft wel wat veegjes e.d.

Ik zie het zo snel niet…:face_with_monocle: Kan ook een aanpassing van Rolex zijn voor de nieuwere platen

Dankjewel! Ik denk dat deze nieuwer is. De paar keer dat ik deze plaat heb gezien was in een 116234. Wel een mooi ding maar ik ga toch voor blauw denk ik.

Scherp! Net even gecheckt en denk dat het komt door het licht.

Je vergelijkt een 36mm met een 41mm. Die verhoudingen zijn iets anders qua tekst.

9/10

Dat is een retescherp exemplaar en ik zou toeslaan als ik jou was, je wil toch een blauwe plaat erin. Succes!

2 likes

Ah, dacht dat dit een vaste font betrof. Op mijn 16570 zit er ook meer ruimte tussen de letters, vandaar.

Dan is-ie 100% door de keuring!

1 like

Zoals @Flipperkast al zei moet je inderdaad voorzichtig zijn met dat soort uitspraken dus ik zal mij even parafraseren:

Op deze foto lijken de lugs niet gepolijst

1 like

Ja wel hoor

1 like