Dag iedereen, vandaag heb ik de vraag over een horloge van Sinn. Ik zag een horloge wat me aansprak omdat deze gevuld is met olie en daardoor tot 5000m kan. Alleen het horloge wat ik zag had een luchtbelletje tussen de wijzerplaat en het glas. Is hiermee het hele concept weg van tot 5000m diepte omdat lucht wel samendrukbaar is? Graag hoor ik erover
Welkom op het forum.
5000m is echt Sinnloos hoor…
Is een indicatie voor een servicebeurt volgens mij
Ik vind dit wel een beetje sinnisch
Hoe dat met het luchtbelletje zit durf ik niet te zeggen. Het is volgens mij wel zo dat die oliegevulde horloges niet naar elke horlogemaker gebracht kunnen worden voor een service, die moeten wel echt opgestuurd worden naar Sinn dacht ik. Wat op zich niet erg is, maar een service bij de fabrikant is doorgaans niet de voordeligste optie.
En het gaat godsakkers lang duren
Ik heb letterlijk een week geleden een UX gekocht, en volgens de handleiding zijn de pakkingen dan niet meer dicht waardoor service nodig is. Overigens een waanzinnig horloge.
Kosten service tegenwoordig rond de €220.-, doen ze de batterij, pakkingen, onderhoud uurwerk en nieuwe olie.
Reken op dit moment zo’n acht weken voor uit en thuis.
Dank je wel, dat is goed om te weten voordat ik er een aanschaf.
Natuurlijk is het onzinnig en onhandig, maar het is wel een retevet concept dat ook nog eens toegepast is in een mooi horloge van een cool merk. Ik voel ‘m wel!
Dat is toevallig. De mijne is gisteren binnen gekomen.
Haha zag ook dat ze uitverkocht zijn nu… ze gaan hard!
Gewoon doen.
Ik was ook tijden in de markt voor de UX dan wel de U1, maar ik had ze nog niet “live” kunnen zien en dragen.
Op het moment dat ik ze voor me had was ik definitief om.
Ze zijn dan wel 44, maar dragen kleiner.
De servicekosten vallen mee, vergeleken mechanisch en wat je ervoor krijgt.
Voor mij was de keuze UX uiteindelijk de technische kant en de wijzerplaat.
Had ik al gezegd gewoon doen?
100% eens