Vraag over specifieke consignatie

Dit is geen verkooptopic, maar ik overweeg sterk om mijn (18k) Speedmaster Moonphase te laten gaan.

Uiteraard kan ik die gewoon hier in het blauw plaatsen, maar met dergelijke bedragen vind ik het niet helemaal prettig meer om (tenzij het echt bekende HF’ers zijn, maar daar heb je dus weinig invloed op bij een gewoon verkooptopic) thuis of ergens buiten de deur af te spreken. Dan klop ik liever aan bij een vertrouwd adres voor eventuele verkoop in consignatie.

Nu is er een aantal bekende pre-owned partijen, sommige ook hier op HF actief, maar ik heb het idee dat de meesten daarvan (excuus als ik mensen tegen de schenen schop, niet mijn bedoeling) net in een iets lagere prijscategorie (dan 14,5 á 15,5k) opereren en daarmee misschien niet in de juiste ‘vijver’ vissen. Anderen hebben juist weer een vrije stevige focus op Rolex, wat me ook niet helemaal de juiste doelgroep lijkt aan te snijden.

Hebben jullie wellicht tips of ideeën over waar ik het best kan aankloppen met dit specifieke horloge?

12 likes

Gewoon in het blauw gooien. Daar heeft ie wel vaker gestaan. En nooit heel lang. :partying_face::ok_hand:t4:

En je kunt in je advertentie zetten dat je alleen verkoopt aan leden die al jarenlang aanwezig zijn en een goede reputatie hebben opgebouwd.

16 likes

Consignatie zou ik zelf niet snel doen. Dan maar wat minder opbrengst maar wel van dat ding af.

De bekende grijze boys al geprobeerd?

Blufkakel zoekt nog een klokje.

5 likes

Als zonnekoning heb ik niet zoveel met de maan.

Goed idee. Die trekken je in elk geval minder een poot uit dan opkopers of consignatieboys.

3 likes

Deze? Echt niet.

17 likes

Tsja, die zijn te arm.

1 like

Ah nee. Die niet nee. Vet ding trouwens. Niet 18k vet hoor. Maar gewoon vet. :wink:

2 likes

Dat was dan ook geen vraagprijs, maar een aanduiding van het goudpercentage. :joy:

13 likes

No shit. :rofl:

Het was tenslotte geen verkooptopic. :face_with_peeking_eye:

4 likes

Ik zou een horloge met een dergelijke waarde nooit een consignatie geven, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Een van de zaken waar je rekening mee dient te houden: Als de handelaar failliet gaat terwijl jouw horloge nog bij hem ligt, kan het lastig zijn om je horloge terug te krijgen. Zonder een duidelijke schriftelijke overeenkomst loop je het risico dat je horloge wordt meegeteld in de boedel.

6 likes

Nee, ook weer zo. Maar ik neem aan dat een verkoper daar een overeenkomst met me voor afsluit.

1 like

Awco en Bulang hebben prima aanbod in die prijsklasse en zijn breder dan Rolex. Geen idee alleen of dat de juiste partijen zijn, geen persoonlijke ervaring mee (anders dan dat ik er graag plaatjes kijk van vintage dingen)

2 likes

Je zou Dux watches kunnen proberen, denk dat ze er wel voor open staan. Fijne partij om zaken mee te doen.

1 like

Dat ligt er maar net aan, Een zulke clausule is vooral van interesse voor de verkopende, in consignatie gevende partij.

1 like

Hahah Nice!!! Ik zou het wel proberen en vertrouw je het niet of bevalt het contact niet kun je altijd uitwijken naar een ander kanaal. Zouden onze vrienden uit midwoud dit kunnen doen? Jij kent ze toch? Kleine vergoeding voor het werk??

1 like

Bulang had ik ook overwogen, maar die hebben denk ik meer echt vintageliefhebbers als klanten. En de mijne is maar een jaar of 25 oud. AWCO zou ik eens kunnen proberen inderdaad.

1 like

25 jaar is een youngtimer nietwaar? Ook al vintage hoor :wink:

Schaap heeft tegenwoordig ook een pre-owned kanaal waarin ook moderne stukken zitten. Ook een optie.

image

Aanhef: 'Soon to be vintage awesome and rare -full gold- complicated speedy, strike while it’s hot! etc etc etc.

1 like

Lijkt me een flinke hap pakken.

Dan denk ik dat je meer krijgt bij een club met lagere kosten

2 likes

IG proberen… even kijken wat er gebeurt… en zo niet dan zie ik eerder opmerking…

1 like

Is een hele fijne zaak. Ik heb er gekocht en ze hebben weer van mij teruggekocht en we kwamen er altijd prima uit.

2 likes