Dit is geen verkooptopic, maar ik overweeg sterk om mijn (18k) Speedmaster Moonphase te laten gaan.
Uiteraard kan ik die gewoon hier in het blauw plaatsen, maar met dergelijke bedragen vind ik het niet helemaal prettig meer om (tenzij het echt bekende HF’ers zijn, maar daar heb je dus weinig invloed op bij een gewoon verkooptopic) thuis of ergens buiten de deur af te spreken. Dan klop ik liever aan bij een vertrouwd adres voor eventuele verkoop in consignatie.
Nu is er een aantal bekende pre-owned partijen, sommige ook hier op HF actief, maar ik heb het idee dat de meesten daarvan (excuus als ik mensen tegen de schenen schop, niet mijn bedoeling) net in een iets lagere prijscategorie (dan 14,5 á 15,5k) opereren en daarmee misschien niet in de juiste ‘vijver’ vissen. Anderen hebben juist weer een vrije stevige focus op Rolex, wat me ook niet helemaal de juiste doelgroep lijkt aan te snijden.
Hebben jullie wellicht tips of ideeën over waar ik het best kan aankloppen met dit specifieke horloge?
Ik zou een horloge met een dergelijke waarde nooit een consignatie geven, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Een van de zaken waar je rekening mee dient te houden: Als de handelaar failliet gaat terwijl jouw horloge nog bij hem ligt, kan het lastig zijn om je horloge terug te krijgen. Zonder een duidelijke schriftelijke overeenkomst loop je het risico dat je horloge wordt meegeteld in de boedel.
Awco en Bulang hebben prima aanbod in die prijsklasse en zijn breder dan Rolex. Geen idee alleen of dat de juiste partijen zijn, geen persoonlijke ervaring mee (anders dan dat ik er graag plaatjes kijk van vintage dingen)
Hahah Nice!!! Ik zou het wel proberen en vertrouw je het niet of bevalt het contact niet kun je altijd uitwijken naar een ander kanaal. Zouden onze vrienden uit midwoud dit kunnen doen? Jij kent ze toch? Kleine vergoeding voor het werk??
Bulang had ik ook overwogen, maar die hebben denk ik meer echt vintageliefhebbers als klanten. En de mijne is maar een jaar of 25 oud. AWCO zou ik eens kunnen proberen inderdaad.