Vraag over specifieke consignatie

Ik weet niet of dat nou het juiste kanaal is voor mij. Weinig actief daar, dus ook weinig vriendjes.

IMG_5295

Dan heb je op OF meer kans om 'm kwijt te raken maar je postcount daar is nog minder dan op IG zie ik. :face_with_peeking_eye:

2 likes

Op OnlyFans? :crazy_face:

2 likes

Thanks! Ik heb ze even een bericht gestuurd, kijken wat zij ervan vinden. :+1:

3 likes

Ja, maar dat is het hem juist. Ik zie worldwide shipping niet zo zitten met deze bedragen.

Eens, wat @Hollywoodted zegt: eigenaar Roel is bovendien Speedmaster liefhebber en ze hebben al diverse bijzondere exemplaren verkocht.
Ik weet niet of ze in consignatie verkopen maar misschien bieden ze wel een acceptabele prijs als inkoop? Praten kan altijd.

2 likes

Zelden zo’n schaamteloos bod van iemand ontvangen. Toen ik vroeg of ze niet onverhoopt een tikfoutje hadden gemaakt heb ik nooit meer iets gehoord.

3 likes

zo wanhopig is @flowert nog niet :grimacing:

2 likes

Jawel betere tags zoeken zodat je meer mensen (liefhebbers) bereikt

1 like

Ik heb geen verstand van insta. Dus zie mijn reactie als een oprechte vraag en niet een aanval.

Als @flowert zich niet echt meer prettig vind voor verkopen op het HF tenzij het aan bekende personen is. Hoe is insta dan wel een goed platform? Dat is dan toch helemaal een ploeg onbekenden dan :thinking:

4 likes

Zijn er geen GD’s die hem in de verkoop willen nemen terwijl hij in jouw kluis ligt?

De nood om te passen is klein. En genoeg kopers voor zoiets zonder hem i.r.l. te zien.

2 likes

Toch zou ik daar gewoon beginnen hoor. Je hoeft het ook niet te verkopen he. Zelfs als iemand de vraagprijs wil betalen en zelf nog vooruit wil betalen mag je dat gewoon naast je neerleggen. Want ik begrijp goed dat je hem liever voor duizend honderd euro minder zou verkopen aan een actief en bekend HF-lid, met dito ervaringen.

1 like

Dat zou ik als GD nooit doen. Heb je een geïnteresseerde, moet je eerst dat ding weer regelen, oh toch geen interesse, weer terug, oh nieuwe gegadigde
 etc. Uitermate irritant.

Ik heb btw zelf mijn laatste 2 horloges in consignatie gedaan en dat beviel goed. Geen geleur, geen grappenmakers, ideaal.

3 likes

Maar veel verkoopt zonder dat iemand het i.r.l. zag.

2 likes

Vragen kan altijd :slight_smile:

Ik zou het zelf alleen niet snel doen. Tenzij je weet dat het snel schuiven is.

2 likes

Nee Omegaforums, denk dat een horloge advertentie tussen ventilatoren die te koop staan niet de juiste plek is.

1 like

Nee, tenzij je een Perrelet ofzo hebt. Maar die vind ik niet om aan te loeren tbh.

IMG_5296

3 likes

Weer wat geleerd :+1:

1 like

Wouter, ik zou als ik jou was een partij zoeken met een smetteloze reputatie op Chrono24. Binnen NL is de markt voor dit soort horloges heel klein, je moet dan echt een liefhebber vinden die deze nog niet heeft. Het bereik van Chrono is enorm, maar ze vragen een behoorlijke fee. Een net bod ga je niet krijgen, van geen enkele handelaar, en al helemaal niet van een vintage winkel in Amsterdam (ik zal je de persoonlijke ervaringen besparen). Het is goud, het is wat ouder, dat loopt gewoon minder goed. Consignatie kan prima werken, maar je moet goede afspraken maken en de juiste partij kiezen. Iemand die flink verkoopt, iemand die de prijs goed weet te zetten, iemand die de mogelijkheid heeft dit goed te kunnen afhandelen (afspraken, verzekerde verzending, etc.). Ga voor iets waar jij een goed gevoel bij hebt. Op HF kun je het proberen, maar denk dat je snel genezen bent van lowballers, mensen die je tijd verdoen of een grasmaaier willen inruilen :sweat_smile:.

17 likes

Thanks, Jaap. Ik wacht even de reactie van een bekende Amsterdamse winkel af en anders ga ik dit maar doen.

Ik overweeg overigens om een deel tegels uit de tuin te halen, dus een grasmaaier met een beetje opleg is nog niet eens zo gek. :sunglasses:

8 likes