Vraag over springbars

Ja qua los maken zijn deze wat minder maar ze zitten spelingvrij in diverse Vostoks en Casio bij mij.

Ik had begrepen dat deze juist geschikt waren icm een stoffen (Erika) band.

Ik zou niet weten waarom het materiaal van de band van belang is.

Maar met loshalen is een dubbele kraag in mijn optiek echt veel beter. Tenzij je doorgeboorde lugs hebt, dan maakt het niet uit.

1 like

Ja, horloge heeft doorgeboorde lugs.

Moi :wink:
En passen overal op.

1 like

Omdat ik ooit dit las in een ander topic:

Geen idee of de springbars van STRPS nou wel of niet een kraag hebben…

Effe kijken op het plaatje?

1 like

Hahaha ja goeie - maar wat is precies de kraag is dan mijn vraag (je ziet, ik weet er bijzonder veel van).

1 like

Zonder kraag

1 like

Zou kunnen. Ik ben ook niet echt een fan van NATO’s maar heb nog nooit problemen gehad met het losschieten in combinatie met gewone springbars.

Wat @louis zegt

2 likes

Yep!
Niet verder zoeken. Bestellen en klaar is @Rewiz :wink:

1 like

Citizen doet dit ook. Dit heeft te maken met de ISO standaard voor duikhorloges, die voorschrijft dat aan de band een gewicht van 20kg moet kunnen hangen zonder dat de band of spring bar breekt of loskomt. Citizen gebruikt een diameter voor de spring bar van 2.0, met een tip van 1.1, Seiko een diameter van 2.5 met een tip van 1.1. Standaard spring bars hebben meestal een tip- diameter van 0.8, 0.6 komt ook voor.

1 like

Over welk horloge gaat dit? Dit is een zij aanzicht van het horloge uit de eerste post:

Ik zie geen doorboorde lugs. Dan gaat het heel interessant worden om kraagloze pins er weer uit te krijgen :slight_smile:

1 like

550x404

2 likes

Ik denk dat @Rewiz er goed aan doet om even te checken wat kraagjes zijn op springbars en hoe doorgeboorde lugs eruit zien alvorens iets te gaan kopen…

1 like

Dit is wel een mooi begin om wat verschillen te zien. Kraag = Flange.

1 like

Oh nee shit, je hebt gelijk. Ben in de war met een ander horloge dat ik laatst besteld heb, haha :sweat_smile:

Dat de lugs dus (toch) niet doorgeboord zijn maakt niet uit toch, voor deze? Wil vooral gewoon pins die stevig zitten.

Volgens mij gaan we in een kringetje rond nu. Doe wat je wil maar die zijn lastiger te verwijderen!

Niet doorgeboorde lugs zou ik idd deze nemen.

1 like