"Vraag ‘t het forum": welke leuke mecaquartz chrono?

Hi mede liefhebbers, ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuw horloge en met een promotie op komst is de tijd rijp. Ik wil eigenlijk een leuke meca quartz chrono, omdat daar veel leuke modellen van te vinden zijn voor fijne prijzen. Lang heb ik naar het relatief nieuwe merk Furlan Marri gekeken, die ik helaas in Kickstarter fase niet gebacked heb, maar waar binnenkort weer een mooi nieuw model van uitkomt. Die is alleen in het segment wel veruit de duurste (maar ook het mooist?), waardoor ik mijn zoektocht verder aan het maken ben, met als gevolg dat ik er niet meer uitkom ;). Dus leuk om even de mening van het forum te peilen!

Hierna de horloges die ik overweeg, met kort wat me ervan aanspreekt (en wat evt niet):

Furlan Marri tof design, voor mn gevoel een merk dat here to stay is, relatief duur (530 excl. btw)

Corniche Blauw design spreekt me erg aan, incl. maat, merk minder (maar kost ook bijna de helft van Furlan Marri)

Corniche LE Interessante variant op hierboven, look maakt hem iets sportiever en toegankelijker, dus wellicht zou ik hem vaker om de pols slingeren (misschien vreemde gedachte, maar deze hobby is niet echt rationeel ;))

Yema Rallygraf Tof merk, toffe prijs, zeer goede prijs-kwaliteit

Nezumi Echt een uniek design, valt op een leuke manier op (?)

Dan Henry Goede prijs kwaliteit, twijfel over dikte (lijkt me erg hoog), 19m lug width onhandig want ik hou van bandjes wisselen

Undone Gekke outsider, mooie specs en prijs, te personaliseren met foto aan de binnenkant (dan niet meer te verkopen, maar omdat ik het horloge aan een promotie hang, vind ik het wel een leuke optie)

Benieuwd naar jullie meningen! En eventuele suggesties. Fijne zondag!

1 like

Ik ken deze nog:

Of voor de seventies feel:
1 like

Je kunt ook een boss baller zijn met een automatische chrono. Staat een gave Yema Speedgraf te koop in het blauwe gedeelte, hele aardige verkoper ook.

5 likes

dank, die RZE’s ga ik verder onderzoeken!

1 like

:grinning_face_with_smiling_eyes: Daar moest ik ook gelijk aan denken.

Als het dan toch een mechaquartz moet zijn vind ik de Autodromo Prototipo nog steeds heel cool. Op dit moment is er een limited te koop:

3 likes

Eerlijk is eerlijk, die is erg mooi. Moet er wel wat Black Friday Sale op alleen :wink:

Er is onderhandelingsruimte hoor, bij interesse graag een PB :wink:

Als ik zo even snel je smaak interpreteer: dan lijkt me de Yema Rallygraf Blue Tarmac een passende keuze

1 like

Dan Henry model 1937. In 4 versies te krijgen, heb gisteren de black/gilt versie (met Venus 170-achtige registerconfiguratie) besteld. Ben je voor minder dan 250 klaar, inclusief twee kleuren bandjes en een canvas/leren watchroll. Voordeel van deze top/down register-layout is dat je die suffe 24h-counter mist. Of juist niet, dus. :wink:

Is in 38 mm, prima maat - DH maakt veel van hun andere vintage-look chrono’s enkele mm’s te groot IMO.

2 likes

Overpriced (?) mecaquartz van Omega, iedere euro waard wat mij betreft :clown_face:

4 likes

Brew Metric, Ben er erg blij, heb hem gekozen voor de looks maar de chrono is ook gaaf!

2 likes

En de link natuurlijk https://www.brew-watches.com/watches/brew-metric-retro-black

1 like

Furlan Marri is idd best leuk.

Dit is mijn Havana Salmon:

2 likes

Deze is ook leuk en vandaag nog met 30% van de 199 euro aanschafprijs bij Timex zelf:

4 likes

Cool die Nezumi x RUF! Hoeveel kost ‘ie?

Ik wil nog eens een Forzo Enduratimer proberen.
Alleen die wijzerplaat al … :heart_eyes: lekker fris!

In afwachting op de volgende kortingsactie, hij is mij nu nl. zo’n 100 euro ‘te duur’. :wink:

:arrow_down:

8 likes

Ik heb een DH1964 Evil Panda. En een Silver gehad.
Voor mij niet te hoog, 38mm perfecte diameter.
Komt op het Forum wel eens voorbij.

1 like

Zozo! Die Endurotimer is ook prachtig! Zou zelf een ander kleur plaat nog mooier vinden overigens, maar wel gewaagd deze :muscle:t2:

1 like

Serieus tof! Ik wil zie dat de blauwe hier op HF al een aantal keer kort achter elkaar van eigenaar wisselt. Toch wil ik er een.

1 like

Het merk About Vintage heeft er volgens mij een paar leuke

1 like