Wat mist nog in de collectie?

Een Rolex natuurlijk!

3 likes

Kleur.
En ja, ik zie dat je een prachtig blauw horloge hebt , dus nog een hele reis te maken.
Met bandjes kun je ook al veel doen hoor.

deze :smiling_face_with_three_hearts:

een geweldig sport/dresshorloge,
ik heb hem zelf deze week bijgevoegd in de collectie en hij draagt geweldig

2 likes

Tja, je kunt een collectie op heel veel aspecten samenstellen. Bijv. de techniek (handopwinders, automaten, quartz, …), merken, modellen, kleuren, banden, al of niet vintage; noem maar op. Waar ligt je specifieke interesse, op welk aspect zou je je willen concentreren, en ga dan van daaruit een keuze maken voor de aanvulling. En dan ook nog rekening houdend met je financiële middelen. Je kunt een Grand Seiko Spring Drive wel een mooie aanvulling vinden, maar als je niet € 5.000 of meer wilt uitgeven om die in je collectie hebben heeft het geen zin om er over na te denken…

Een meister? :blush:

1 like

Ik zou zeggen een serieuze chrono. Boss en Swatch eruit en dan misschien zoiets?

Maar natuurlijk ook hele mooie chrono’s in het minder dure segment.
Een mooie mecaquartz misschien, Dan Henry?

Een Speedmaster.

rolex

Een flex horloge… een gouden Tissot PRX.

Een Cartier Tank

1 like

Kwam hier om hetzelfde de zeggen :slight_smile:
Ik zou graag een vintage handwinder met een trinity dial toevoegen aan de collectie.

1 like

Haha heel gaaf! Ik wilde gaan voor de klassieke variant

2 likes

Submariner
GMT
Yacht-master
Speedmaster
:wink:

Wat is het budget is ook een goede vraag denk ik :wink:

1 like

Ja, dat lijkt me ook wel 'n zinvolle vraag.
Anders blijven we in wilde weg dingen roepen. Maar in het algemeen, kijkend naar deze verzameling, zou ik zeggen: de kopieën en plakmerk vervangen door exemplaren van wat meer inspirerende merken. Daarnaast hebben de twee vintage Seamastertjes ook wel wat overlap. Nou ja, je wilde advies. Dat dus.

1 like

Ik zou zelf de boel wat ‘indikken’
De minder kwalitatieve stukken er uit, en 1 er in van de stijl die je meest aanspreekt.
Budget is nog niet gesproken dacht ik, maar een wilde suggestie.

Een duiker heb je al halvelings met de GMT
Een mechanische chrono is duur, maar er zijn mooie alternatieven; bvb de Seiko prospex Chrono. Die prospex zitten op een heel ander niveau dan de 5-reeks (waar ook je GMT deel van uit maakt)

mijn kuis-voorstel

1 like

Een Flieger chrono met een blauwe dial

Ik zou juist upgraden, ipv verbreden. Naar mijn inziens is je collectie breed genoeg. Twee duikers, twee chrono’s, Smart wacht en drie klassiekere modellen.

Maar persoonlijk zou ik kijken naar een mechanische chronograaf van kwaliteit en die Boss eruit doen. Andere optie; Een echt lekkere duiker en die Chinees eruit.

Mogelijk kun je ook die quartz wisselen voor een leuke field watch of pilot (indien deze geen emotionele waarde heeft), maar daar heb ik zelf momenteel niet zoveel mee dus dat vertekend mijn blik :rofl:.

Ik zou er alles uitgooien behalve de 2 omega’s (rechtsonder)
Vervolgens een mooie Tudor of Breitling erin. :+1:

Er mist natuurlijk niets. Er is al variëteit en vorm en functie, maar variatie kan altijd worden vergroot. Op zo’n open vraag slaat elk antwoord mis. Zelf zou ik hunkeren naar grotere variëteit in kleur.