Wat mist nog in de collectie?

Hej! Dankbaar voor alle input op een vorige vraag over welke dress watch ik zou moeten kiezen, maar vooralsnog heb ik geen keuze kunnen maken :slight_smile:

Heb op dit moment mijn ogen gericht op een Hamilton Khaki Field Automatic met leren band, maar wat vinden jullie dat nog mist in deze box? Wat zouden jullie hieraan toevoegen om de collectie wijder te maken? Als in wat voor type of welk specifiek horloge?

11 likes

Vooropgesteld dat als je zelf niks mist, maar een Flieger wellicht? Of een G shock?

2 likes

Kijkende naar jouw collectie, zeg ik een einzeiger. Ik ben daar zelf niet van, maar onder andere dat mist nog wel in jouw collectie, kijkende naar mogelijke uitbreidingen daarvan.

1 like

Volgens mij staan er momenteel een paar mooie SARB en SARX modellen van Seiko in het blauw. Mooie mix tussen sportiviteit en elegantie. Kun je niet fout mee zitten en is wat anders dan je momenteel in de doos hebt :+1:

3 likes

Een Hamilton Khaki Field zou zeker een mooie toevoeging zijn

Een sportief horloge met geïntegreerde band, een Tissot PRX of een Citizen Tusyosa bijvoorbeeld kan er ook nog bij

1 like

Zijn al je horloges vaste waarden in je collectie? Of mogen we ook strepen? :wink:

2 likes

Haha de Pagani’s gaan geen populariteitsprijs winnen hier nee :rofl: Maar heb ze puur uit nieuwsgierigheid gekocht, en houd ze in bezit tot m’n neefjes 15-16 jaar zijn, dan hebben zij een klokje dat kapot mag gaan en dat er toch leuk uitziet voor hen!

Evenals de Hugo Boss :melting_face:

1 like

Hi Klockmaster!

Ik denk dat je jezelf beter deze vraag kan stellen. Wat mist er in je collectie? Kom je nu in situaties terecht waar je geen passend horloge bij hebt? Zijn er horloges waar je naar verlangt die je graag zou willen hebben of zijn er horloges die je niet meer draagt en weg zou willen doen? Uiteindelijk is het verzamelen van horloges ontzettend persoonlijk. Er is geen ‘goede’ manier om horloges te verzamelen behalve te luisteren naar je hart en gevoel en te leren van de fouten die je maakt tijdens je horlogereis. Als je ontzettend van divers houdt dan koop je alleen divers, ook al is je collectie dan niet divers :wink:

Dat gezegd hebbende, als dit mijn collectie zou zijn dan zou ik een sportief stalen horloge aan de collectie toevoegen zonder bezel, die eventueel ook op andere soorten banden past. Je hebt nu al een aantal dressers en duiker/gmt/moonswatch die voor mij allemaal dezelfde vibe geven. Ook dit is weer heel persoonlijk, ik hou zelf van een kleinere horlogecollectie.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar een aantal horloges die ik zou overwegen zijn:

Certina DS Action Day-Date:

Tissot Gentleman:

CW 12:

CW Sealander:

Sinn 556:

13 likes

Een Rolex natuurlijk!

3 likes

Kleur.
En ja, ik zie dat je een prachtig blauw horloge hebt , dus nog een hele reis te maken.
Met bandjes kun je ook al veel doen hoor.

deze :smiling_face_with_three_hearts:

een geweldig sport/dresshorloge,
ik heb hem zelf deze week bijgevoegd in de collectie en hij draagt geweldig

2 likes

Tja, je kunt een collectie op heel veel aspecten samenstellen. Bijv. de techniek (handopwinders, automaten, quartz, …), merken, modellen, kleuren, banden, al of niet vintage; noem maar op. Waar ligt je specifieke interesse, op welk aspect zou je je willen concentreren, en ga dan van daaruit een keuze maken voor de aanvulling. En dan ook nog rekening houdend met je financiële middelen. Je kunt een Grand Seiko Spring Drive wel een mooie aanvulling vinden, maar als je niet € 5.000 of meer wilt uitgeven om die in je collectie hebben heeft het geen zin om er over na te denken…

Een meister? :blush:

1 like

Ik zou zeggen een serieuze chrono. Boss en Swatch eruit en dan misschien zoiets?

Maar natuurlijk ook hele mooie chrono’s in het minder dure segment.
Een mooie mecaquartz misschien, Dan Henry?

Een Speedmaster.

rolex

Een flex horloge… een gouden Tissot PRX.

Een Cartier Tank

1 like

Kwam hier om hetzelfde de zeggen :slight_smile:
Ik zou graag een vintage handwinder met een trinity dial toevoegen aan de collectie.

1 like