Vraag van een startend horlogeverzamelaar

Hi allen,

Nieuw lid en ook beginnend verzamelaar op dit forum; moet heel eerlijk zeggen dat de hoeveelheid content wat duizelingwekkend is, maar dan alleen maar in positieve zin.

Ik ben op dit moment op zoek naar mijn volgende stap in horloges. Ik heb momenteel twee tissots (een vanuit de vriendengroep waarbij iedereen dezelfde heeft en een powermatic 80 silicium). Ik ben op dit moment nog erg aan het oriënteren wat mijn volgende stap kan zijn, en dacht mooi gebruik te maken van al jullie input en kennis om mij daar eens in te laten adviseren! Zat te denken aan een budget van rond 2500, en hoeft uiteraard niet nieuw te zijn.

Ben heel benieuwd met welke voorstellen jullie aankomen!

15 likes

Wat voor soort horloge ben je naar op zoek? Er is erg veel te vinden tot 2.5k namelijk.

Welkom bij je nieuwe verslaving.

3 likes

Door verder geen criteria te vermelden zoals afmetingen of sportief of netjes maakt de zoektocht niet eenvoudiger.
Je gaat zoveel op je af krijgen sat een keuze maken alleen maar gecompliceerder gaat worden.

Tip, maak eerst voor jezelf wat criteria aan waar een horloge aan moet voldoen.

2 likes

Ik 9zou kijken naar: longines, seiko, maurice lacroix
Ja kan zelfs een high accuracy quartz van Grand Seiko vinden voor dit budget (hangt ervan af wat je zoekt)
Bij deze merken kan je wel wat mooi’s vinden, deze raad ik aan :wink:.
En welkom!:wink:

1 like

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb best een brede pols dus horloges tussen 38 en 41mm passen denk ik het best. Qua horlogeglas heb ik (nog) geen zware voorkeur voor de een of het ander.

Ik ben best fan van klassiekere en nettere horloges (Omega de Ville of Cartier tank solo bijvoorbeeld) die mooi onder een jasje zouden staan.

1 like

Welkom bij deze gezellige club!

Je gaat nu nog meer info krijgen. Ik hoop dat je je pilletje tegen duizeligheid hebt genomen. :wink:

Veel lees en leerplezier!

Het makkelijkste om een passende maat te vinden is om hetzelfde horloge in verschillende maten te proberen. Bijvoorbeeld een Rolex Oyster Perpetual in 41, 36, 34.

Een simpel, tijd only klokje, wat een mooi idee kan geven van hoe die om de pols valt, en wat wel of niet te groot is/oogt

Vervolgens kun je misschien kijken wat voor soort type je zou willen. Probeer een duiker, Tag Heuer Aquaracer of Longines bijvoorbeeld. Pas een Cartier Tank op leer. En probeer een Omega Speedmaster.

Bepaal vervolgens zelf of je nieuw of misschien pre-owned wilt

2 likes

Welkom bij de club :+1: , maar wat voor soort horloge zoek je ?

Ik zou voor Vintage gaan.
En dan een vintage chronograaf of een dresser uit de jaren 40 of 50.
Stijlvol.

Begrijp ik goed dat de hele vriendengroep hetzelfde horloge heeft gekocht? In plaats van - ik noem maar wat - t-shirts?

Ja klopt, allemaal dezelfde tissot (was over gestemd) dat gegeven werd bij een 21 diner. Had je uiteindelijk dus zelf ook voor betaald maar wel leuk om allemaal dezelfde te hebben, met gravering.

6 likes

Er staat een mooie Frederique Constant Moonphase in het blauw. Netjes en 42mm.

Welkom op het HF!

1 like

Moet je wel wat voor voelen, vintage. En uit dat tijdperk krijg je er meestal radiumverf wijzers plus plaat bij. Kun je gerust dragen als ie intact is maar vond het wel even het vermelden waard.

1 like

Heb 'm even opgezocht (op de officiële site), vind dit inderdaad wel een hele mooie zeg!

1 like

Doe het niet.
Het eind is zoek!

5 likes

Welkom, Noah! En veel plezier op het forum! Neem de tijd voor zoektocht. Er is zoveel te vinden, te koop, etc. Zorg dat je een goed beeld krijgt van wat je mooi vindt aan een horloge & waarom. Je zult merken dat je vandaag iets tegenkomt, dat helemaal het einde lijkt, terwijl je daar bij wijze van spreken morgen heel anders tegenaan kijkt. Kortom: geen haast, goed oriënteren en vooral ook horloges in het echt gaan bekijken en passen. Dat is zo’n totaal andere beleving dan video’s, foto’s of renders kijken. Geniet van je zoektocht & plaats zeker een Nieuwe Aanwinst topic als het zover is!

2 likes

Nomos!

9 likes

Welkom Noah! :hugs::pray:t3:

Stop nu het nog kan!

2 likes

Welkom op HF en bij je nieuwe obsessie. Er is geen remedie :grin:
In jouw budget zijn er veel opties. Kijk in elk geval eens naar Longines, Hamilton, Tudor, Nomos en ……

1 like