Vraag van een startend horlogeverzamelaar

Ik zou voor dat budget snel aan een omega denken. Bijvoorbeeld Eén seamaster 300m of een speedmaster (reduced). Heel veel succes met jouw keuze!

Interessant… precies de merken die ik links zou laten liggen!

Longines Hydroconquest krijg je voor minder als 1k, ML ook en Seiko ook!

Ik zou kijken Breitling Superocean of Omega Seamaster!

Maar om je een beter advies te geven zouden een paar gegevens wel helpen:

Wat stel je je voor! Duiker, Chrono, of iets anders. Maat… leren band, stalen band….

1 like

Nee! En zeker niet zo‘n saaie Explorer!

= DJ36 Fluted

Ik zit momenteel wel te denken aan een chrono moet ik zeggen - ik heb nu dus 2 tissots die best netjes en rustig zijn.

Omega speedmaster of tudor chrono staan wel hoog op m’n lijstje

Sinn of Damasko

ML gaat zeer makelijk boven de 1k en 2k en 3k hoor :wink: en nog veel meer ook :yum:

Voor 2500,00 is er keuze zat, gewoon lekker rustig oriënteren en je eigen keuzes maken :blush:

Natuurlijk kun je voor een ML meer als 1k uitgeven… zou ik alleen nooit doen!!

2 likes

Ah oke daarom. Ja dat is ieder zijn smaak natuurlijk. Noem me gek maar ik zou (mocht het kunnen) zo meer als 6000 neer leggen voor bvb deze:

Bij de AD zie ik ook voor longines veel prijzen boven de 2k en meer hoor ook voor de conquesten?
En veel seiko’s ook, bedoel je daar ook dat je het er niet aan zou geven?

Ik denk dat we inderdaad totaal uiteenlopende smaken hebben :wink:. De merken dat ik zeg doen jou niets en ik vrees dat dit geheel wederzijds is. Omega en breitling zou ik nooit voor gaan, je zal me ook nooit in het rolex gedeelte zien. Ik vind (qua uiterlijk) dit totaal mijn ding niet. Neemt niet weg dat deze merken zeer veel respect verdienen! Ik wil geen afbreuk doen op hun geschiedenis, techniek en qualiteit maar ze doen me echt bitter weinig. Ik ben meer een ML , seiko, GS persoon :slightly_smiling_face:. Gelukkig zijn we allen anders of de wereld zou maar saai zijn :wink:

1 like

Cadeautje van vaders collectie, de dresser is binnen. We gaan dus op zoek naar een diver of chrono!

3 likes

Hi allen!

Toch leuk om eens de uiteindelijke winnaar bekend te maken. Na al jullie hulp, feedback en adviezen te hebben meegenomen, veel passen, wikken en wegen en googelen heb ik mezelf toch laten verleiden tot wat voor mij het ultieme horloge is. Gekocht van een forumlid, leuke ervaring (ook wel enigszins spannend voor de eerste keer) tegen een mooie prijs.

Hier is die dan!

21 likes

Heel mooi hoor!

Iconisch horloge :wink: Veel plezier er mee!

Goede keuze! En via het HF gekocht. Hij is prachtig! Veel plezier ermee.

Goede keuze zeg, can’t go wrong!
Veel draagplezier :clap:

Netjes hoor!

Veel plezier ervan.

Nice, gefeliciteerd!

Mooi!
Van harte met de aanwinst.
Geniet ervan.