Vraag: waarom zijn tweedehands Rolexen zo duur?

Kan mij iemand uitleggen, waarom een 2e hands Rolex zo duur is als d’r 900 000 per jaar geproduceerd worden? Is de markt dan niet overvoerd, als iedereen zijn nieuwe rolex houd?

ja, maar toch nee.

1 like

Rolex is gewoon Rolex…pay the price :sunglasses:

2 likes

Omg omg Rolex, I want one (iedereen wil er uiteindelijk een)

5 likes

Gewoon fatsoenlijk uitleggen. So what’s up

1 like

Gewoon fatsoenlijk uitleggen, so what’s up

Als iemand dit wist, dan hadden we dit hele “probleem” niet gehad. Het is ook maar een luxe probleem, dus ik zou me er niet zoveel zorgen over maken.

Maak me geen zorgen, wil gewoon weten hoe het zit. 900 000 rolexen per jaar de afgelopen 20 jaar.

dt

Iedereen?
Wie iedereen? Iedereen op de wereld?

8 miljard inwoners op de aarde en 18 miljoen Rolexen de afgelopen 20 jaar.
Dus 1:450 mensen heeft een Rolex.
Als 1% van de superrijken meer vermogen heeft dan 99% van de rest van de wereld. Dan is het veilig om te stellen dat de rijkste 10% de mogelijkheid heeft een rolex te kopen.
Dat maakt ongeveer 1:4500 mensen.
(zonder rekening te houden met rijkdom verdeling per werelddeel, want hierdoor kan het gemiddelde ernstig verschillen, en de prioriteit voor een rolex ook…)

Dat is nog lang niet iedereen.

Groetjes

11 likes

Dat is wel een schokkend aantal. Mijn Renault is dus nog exclusiever dan een Rolex :joy::joy:

14 likes

Zag op mp een nieuwe sub staan bij een juwelier voor 1450 boven list, dit jaar geleverd en in de stickers​:joy::scream:

Pardon?

11 likes

Uiteindelijk wil iedereen een Renault!

22 likes

Volgens mij is het een combinatie van een aantal factoren dat een Rolex zo duur is.
In willekeurige volgorde:
Marketing
Kunstmatige schaarste
Kwaliteit
Wat de gek er voor geeft
"De markt"
Veblen-effect
Alles bij elkaar is het dus meer een investeringsobject geworden dan een gebruiksvoorwerp.

1 like

Niks op TV. Daar gaan we weer. Oh, wacht… over 20 minuten de Luizenmoeder op NPO3.

Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder.

Vraag en aanbod is denk ik het antwoord waar je naar op zoek bent @Ari1. Probeer het vooral niet rationeel te verklaren, het gaat om Rolex hè. Veel kijkplezier met juf Ank.

Woef! Denk ik…

6 likes

Nou nee. Zo werkt dat niet.
In de afgelopen 20 jaar zijn er 18miljoen Rolexen geproduceerd. Maar hoeveel zijn er nog in omloop?
Hoeveel zijn courant?

Jaarlijks komen er 80 miljoen mensen meer op de aarde. Dus we groeien in aantallen. En rolex brengt maar 900.000 horloges per jaar uit.

Nu is bekend dat 1% van de superrijken meer geld bezit dan de rest van de wereld. Hoeveel van deze 1% koopt grootschalig horloges op?

Het is allemaal niet zo simpel zoals onze what’s up TS denkt.

2 likes

Simpelweg omdat de vraag kennelijk nog altijd veel hoger is dan het aanbod. Daarnaast heeft Rolex bewezen een erg waardevast merk te zijn en worden er door veel mensen ook hun spaarcentjes in belegd nu je bij de bank nauwelijks rente meer krijgt.

En het zijn natuurlijk perfect afgewerkte horloges van hoogwaardige materialen en alles inhouse geproduceerd. En dat gecombineerd met waanzinnig goede marketing zorgt voor deze prijzen.

De markt bepaalt.

4 likes

En dan zijn er denk ik heel veel mensen die er wel 3 of 4 hebben. Dus aantal mensen wordt dan ook een heel stuk minder

Daar gaan we weer :roll_eyes:

3 likes

Dat vintage rolexen voor veel geld gaan begrijp ik. Dat heeft mijns inziens met investeren en de lage rente te maken.Dat zie je ook bij oldtimers (porsche) en kunst in het algemeen.
Wat ik NIET begrijp,is dat nieuwe GMT’s voor 4K+ aangeboden worden.Die zullen toch never nooit veel meer waard worden?
Kwaliteit kan je over twisten…mijn Breitling ligt ter reparatie en kost me €1500.
Of een rolex nou zooooooo kwalitatief hoogstaand is betwijfel ik ook.Het is meer marketing dan wat anders.
Prijs/kwaliteitverhouding is zeker niet oké. Dat geldt voor de meeste high-end middenklashorloges