Vraag: waarom zijn tweedehands Rolexen zo duur?

Whats up?

2 likes

In Juli vorig jaar heb je een topic met eenzelfde soort vraag geopend en na die bijna 600 reacties heb je nog steeds geen idee? :grin:

https://www.horlogeforum.nl/t/is-rolex-duur-of-kost-een-rolex-veel-geld/161037

7 likes

…de zoekfunctie gebruiken, is dat eigenlijk ingewikkeld?

3 likes

Ik kan mij ergens vaag herinneren dat deze vraag al een keer of 72 voorbij is gekomen. Ik kan mij vergissen hoorin het exacte aantal :wink:

2 likes

En dan beginnen in je eigen topics! :joy:

4 likes

Omdat het vandaag mooi weer was heb ik er maar op gereageert.
Omdat TS het zo lief vroeg

3 likes

De nieuwe van vandaag zijn de vintage van morgen.

Als het al vintage zijn, snap je het dus wel.
Dit komt neer op een bepaalde visie van de kopers als ik jouw begrip voor hoge vintage prijzen hier aan koppel.

Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je eeuwig op de wachtlijst moet staan voor zo’n BLNR of BLRO

Had ik nog niet eens gezien. Hilarisch, … :rofl: oh oh, nou ik ga even naar juf Ank kijken!

1 like

Dat dus. Hele basale algemene economie.

Verder haal ik het volgende bij dit topic

2 likes

Gisteren bij S&C utrecht geweest. Even met een verkoper zitten praten. 7 jaar wachten op een gewone stalen daytona
Pfffffffff

1 like

Uiteindelijk wil je toch een…

Dat begrijp ik.Alleen heb je wel direct een achterstand van 4-5K te pakken.Op een klok van 8.5K.Dat moet je eerst maar eens zien terug te verdienen.

Das idd geen eeuwigheid, ik overdrijf een beetje :joy:

2 likes

Ik zou m eerst gewoon eens lekker dragen als je m na 7 jaar binnen hebt.

Btw ik hoef geen rolex. Ben wel een liefhebber van Breitling,IWC. Heb even getwijfeld om te gaan handelen met Rolexen,maar nee.Omdat ik er gewoon niet van houd.
Ik ben op zoek naar een IWC pilot chronograaf of Big Pilot.Omdat ik dit merk meer kan waarderen

1 like

Wanneer je als merk 900 horloges’s maakt die je niet aan de straat stenen weet te slijten worden ze 2e hands lekker goedkoop hor! Ook nieuw goed goed beschikbaar!

Het antwoord is me al duidelijk. Status, en alleen status. Niks te maken met kwaliteit

One down, 17.835.416 te gaan… in Nederland.

Kijk, dat is fijn om te lezen. Slotje dan maar? En je hebt gelijk hoor, de kwaliteit is waardeloos. Rolex is vooral voor patsers.

6 likes

Wat zijn de actuele levertijden? Zonder te overdrijven…

Ik vind dat eigenlijk een belediging richting de klant, zo’n wachttijd, ze verwachten wel al een aanbetaling als je de lijst op wil, en is dat dan voor de “standaard” list prijs, of is dat nog met een premium er bovenop?
Er zijn natuurlijk niet heel veel alternatieven als je echt per se een nieuwe wilt hebben, je kan moeilijk aangeven “Ik koop wel een SBGC203, veel succes met je Rolex.”