Beste HF leden,
Daar ben ik (weeral) met een brandende vraag .
Tijdens het lezen van vorige topics is mij opgevallen dat veel mensen niet zo te spreken zijn over het titanium van seiko. Dat dit redelijk snel krast en deukt.
Ik vroeg me af of dit echt het geval is. Is het echt slecht tegenover anderen merken of gaat het hier gewoon over titanium in het algemeen?
Aan de astron eigenaars:
Hoe ervaren jullie dit bij het dragen van jullie horloge’s? Is dat het geval of is er niets van aan. Zo ja is het alleen bij dagelijks gebruik of echt altijd?
Aan de seiko eigenaar in het algemeen:
Hoe ervaren jullie dit bij alle seiko’s uit titanium?
Is het titanium echt zo ‘broos’ of valt dit best wel mee? Als het zo is, is het dan bij dagelijks gebruik of altijd?
De vraag is gesteld aan seiko liefhebbers omdat ik een seiko titanium wil aanschaffen, dus heb ik er niet zo veel aan om het van andere merken te weten .
Alvast bedankt voor het lezen
Mvg Glenn
(Nog wat plaatjes voor de fun )
Titanium is taaier dan RVS, maar ook krasgevoeliger, mooie van titanium is dat het zich ook herstelt door oxidatie. Ik heb diverse Astrons en Grand Seiko’s gehad in titanium met een extra coating zoals Diashield of zoals bij Citizen de Duratect. Ik zou niet zo snel meer gewoon titanium kopen, maar wel met een speciale behandeling.
Danku voor de info, ik ben aan het sparen voor een astron daarom dat ik het me afvroeg door de iets of wat slechte commentaren. Ze zeide heel vaak dat de coatings van seiko veel slechter zijn dan die van citizen en andere merken. Ik vroeg me af of dit ook zo is of dat het best wel mee valt in gebruik
@GMTplus1
Hoe ervaar je het titanium dan in langdurig gebruik? Is het te doen of ziet het horloge er na een jaar niet meer uit (bij wijze van spreken)?
niet, 4 keer per jaar heb ik alle horloges wel weer verkocht… maar niet behandeld titanium is gewoon krasgevoeliger dan onbehandeld en dat verschil zie je met een paar maanden wel
Ik zat hier weeral even mee omdat een nieuwe astron toch wel wat kost en dat maakt me altijd wat zenuwachtig. Zou ik dit kopen zou ik dat wel doen, ik wil altijd dat het 100% naar men zin is en dat ik niet na een jaar spijt heb. Maar bedankt voor je hulp in ieder geval en geniet nog van je weekend
@HorloG
Daar heb je gelijk, zal ik doen gewoon genieten en wat komt dat komt @Tonnieb
Dan kan het toch wel wat hebben he, ik ga er niet mee werken dus dan zal het wel meevallen qua schade he. Ik vind het niet erg als er krassen op komen, dit heeft zijn charme. Ik vroeg het gewoon omdat er soms iets of wat bijna rampzalig over werd gedaan