Vraagje: nieuwprijs SKX007/prijs nieuwe SKX007

Beste HF vrienden en vriendinnen, graag maak ik gebruik van jullie kennis en ervaring.

Gisteren nam ik, getriggerd door grote rode ‘sale’-borden, een kijkje in de vitrine van mijn lokale juwelier/klokkenmaker. Tot mijn verbazing stond daar een splinternieuwe SKX007 tussen de overige (veelal oude) Seiko modellen.

Ik zie ze regelmatig, meestal met e.e.a. aan aanpassingen, voorbij komen in het blauwe dus een beeld van die (m.i. woeker-)prijzen heb ik wel. Mijn vraag is echter wat zo’n ding nieuw kostte toen ze nog goed/overal leverbaar waren? Kan het zo snel niet vinden en het lijkt flink geschommeld te hebben (onderkant zelfs +/- €150?!). Misschien is die vraag ook wel niet meer relevant en zou het moeten zijn: wat vinden jullie dat een nieuwe SKX vandaag de dag waard is/mag kosten?

Ik probeer een beeld te krijgen over of ik nog iets van de prijs af moet proberen te snoepen of dat ik hem gewoon zonder ‘klagen’ op moet pikken.

Alvast bedankt voor jullie expertise!

3 likes

Een gloednieuwe? Hageltjeneu?

€380,-

5 likes

Toen ze nog in productie waren lagen de prijzen vaak rond de €200 voor zover mij bekend. Sinds het einde van de productie zijn deze echter scherp gestegen. Omdat het een geliefd horloge is en het (nieuwe) aanbod uiteraard steeds kleiner wordt zie je ze tegenwoordig wel voor het dubbele aangeboden worden in NOS staat. Bij officiële juweliers met fysieke winkels zou de prijs nog wel eens hoger kunnen liggen. Ik zou zelf niet meer betalen dan ±€350-€400, maar ik ben een gierige vrek.

1 like

Yessir!

:+1: thanks

Volgens mij als ik het goed heb gezien stond op het kaartje €299 (maar je weet hoe ze die dingen kunnen ‘verstoppen’). Als dat het geval is gaan we dus niet lopen pingelen :wink:

3 likes

Nee, dat is een hele nette prijs voor een nieuwe.

2 likes

Waar was dat zei je?

Vraag dat voor een vriend. :grin:

3 likes

Zeker als je in gedachten hebt dat een nieuwe Seiko 5 Sports (met 100m WR en zónder ISO-certificering) tegenwoordig vaak een prijskaartje heeft van €280 is dat idd een prima prijs.

Ik heb voor mijne, met rubber band, ca 3 jaar terug via ING met rentepunten 210 euro betaald. Geen idee meer wat de korting was, maar nieuwprijzen waren destijds in de 300e range.

Met huidige inflatie dus minstens 500euto’s…

Geen nulletje gemist?? :stuck_out_tongue:

2 likes

Klopt maar die zie ik wel af en toe in het aanbiedingen topic voorbij komen voor €170-€180. Alleen die trekken me dan eerlijk gezegd weer net iets minder.

Dat snap ik! Ik bedoelde ook meer, als het prijsverschil met een nieuwe SKX zó klein is is de SKX zeker niet te duur.

1 like

Seiko 5 duikachtige modellen staan rond de 270-280 geprijsd. SKX heeft meer verzamelwaarde.

300 voor een nieuwe vind ik een heel scherpe prijs! Dat is ook wat ik ongeveer voor mijn nette gebruikte SKX007 zou willen hebben. Dus, grijp die kans, zou ik zeggen!

3 likes

Gelijk ophalen. Heel leuk horloge, jammer dat deze niet meer gemaakt wordt.

3 likes

Ik sluit me aan bij wat @TagEd zegt. 300 euro is aantrekkelijk voor een nieuwe SKX.
Ik heb de SKX deze week weer meegenomen op vakantie en wat mij betreft is het het perfecte vakantiehorloge voor mij. Die alu bezel geeft het nog steeds een toffe vintage vibe.

Maar ik zou hem nooit inruilen voor een Sport 5 model. Ze lijken erop… maar het is geen SKX. :shushing_face:

12 likes

Ik heb die van mij (reeds weer verkocht) destijds gekocht voor 150 euro bij de watch2day outlet :sweat_smile:

1 like

“Vroegâh” lagen ze in de vitrines voor rond de €190. Tegenwoordig kun je ze online nog nieuw vinden voor rond de €380. Maarreuh… ben benieuwd wat die bij je AD kost en vooral hoeveel hij er nog heeft liggen :grin:

1 like

Volgens mij €299, ik dénk alleen die ene in de vitrine het is maar een heel klein zaakje waar geen mens komt :sweat_smile:
Er staat wel een SPB077 naast voor €1.100 (wat dan weer niet zo’n scherpe prijs is geloof ik)

O.k., dat is heel goedkoop. Maar wanneer was dit? Ooit kon je ze bij Monsterwatches ook voor die prijs nieuw kopen. Maar dat is al wel weer even terug. Zo heb ik mijn eerste TAG Heuer ook nieuw voor dacht ik iets van € 350 (ja, het equivalent in guldens natuurlijk) nieuw bij een Nederlandse AD gekocht. Maar ja, das war einmal… Vandaag de dag is 300 Euries voor een nieuwe SKX een heel scherpe prijs. Simpelweg omdat je ze voor die prijs niet heel gemakkelijk meer gaat vinden. Überhaubt een nieuwe vinden wordt steeds meer een uitdaging.

1 like

Ik heb in 2019 de skx013 voor 200€ precies gekocht. Vind dat een erg nette prijs voor wat je ervoor terugkrijgt

3 likes

Iedereen is gewend aan de grijze prijzen van vroeger rond de 150-200 euro.

Toch als je toen naar de juwelier ging bij jou om de hoek moest je 360-380 aftikken.

5 likes