Zoals @Bernard al schrijft, is zonlicht het beste. Maar licht is inderdaad licht in het geval van een Eco-Drive. Ik heb de mijne samen met een solar G-Shock in een horlogekistje met glazen deksel in het raamkozijn staan, dat houdt ze wel op peil.
Lijkt me in jouw situatie het best om het bij een juwelier te laten checken. Alvorens verdere actie te ondernemen of keuze te maken wat te doen.
In mijn situatie, toen ik het horloge open had, was er geen vuil oid te vinden. Bij mij was het zo dat het niet liep en na een week op een vensterbank nog steeds niet.
Hopen dat het nog te redden is.
Thanks heren
Afhankelijk van hoe de stem gebroken is kan reparatie je minder kosten. Als je het gebroken stukje stem nog uit de kroon kan krijgen dan heb je alleen nieuwe stem nodig en niet de specifieke kroon die er nu op zit en hoort. Of eventueel een stem extender op gebroken stukje stem plaatsen om het weer op de kroon te kunnen zetten.
Bij ‘juwelier advies en reparatie’ krijg je te horen dat het je sowieso nieuwe stem en kroon gaat kosten. Of nog erger, dat zoiets niet te repareren valt
Als ik een fototje plaats van hoe het er uit ziet, kan je dan al bepalen hoe erg de schade is?
Niet obv 1 foto.
Dan moet je uurwerkfoto’s hebben.
Ja, foto vd kroon waar de stem inkomt.
Maar wel duidelijke.
Best vies, zo ingezoomed, maar na dik 10 jaar verwacht je niet echt anders
Met een beetje geluk steekt er nog net genoeg uit om het eruit te kunnen krijgen. Maar een juwelier begint daar niet aan omdat dat volgens hun niet mogelijk is.
Met andere woorden, deze horloge niet eens meenemen, of er om vragen, maar gewoon kijken naar een mooie nieuwe(?)
Dat zijn jou woorden. Denk dat ze een mooi reparatiebedrag van 160 euro vragen.
Er hangt hier op het forum wel een lijst met horlogemakers. Als jezelf de accu en een stem regelt dan fixen ze het zo voor minder dan 20 denk ik.
…en het is ‘het’ horloge en niet ‘deze’…
Haha,… ja… net terug van werk, moe,…
Hoe kom ik in contact met deze heren/dames? voor 20 eur en pak m beet 30 a 40 (wat kost een stem?) is dat mega goedkoop…
Ik denk dat de meeste horlogemakers niet zo blij zijn als je eigen onderdelen meeneemt. Doe je toch niet als je naar een bar of restaurant gaat?
Misschien zijn het hobbyisten en doen ze het voor het plezier? Geen idee verder… ik schrijf maar wat
Klopt wel deels, alleen ik wordt er nooit blij van als ze je wijs maken dat alle onderdelen niet meer leverbaar zijn. En een hobby horlogemaker wordt er alleen maar blij van als hij het spul dan allemaal zelf niet hoeft te gaan zoeken lijkt mij.
Vandaag maar even Siebel een bezoekje brengen, eens kijken wat ze daar over die brakke Citizen zeggen…
Lijkt mij dat die niet zit te wachten op offertes afgegeven door anderen.
Waarom doe jij het niet voor 30 euro?
daar heb je een punt.
Ik had zelf al een offerte opgegeven voor 250 als ik het zou doen, maar wil het best voor deze man fixen voor 30
Dat zou ik nooit doen. Siebel is (mijn ervaring) een dozenschuiver. Reken er maar op dat t oud is en niet gerepareerd kan worden volgens hen. Kunnen ze dat wel, dan tel maar op aanzienlijke kosten.
Zoek iemand van dit forum die je kan helpen.