Ik ben horloge aan het verkopen via Chrono24. De vriendelijke Belg wil het buiten chrono om doen zodat we de commissie kunnen splitten. Hij stelt voor om mij het geld over te maken en dat ik het horloge pas stuur zodra ik het geld op m’n rekening heb staan. Klinkt als risicoloos voor mij of zie ik iets over het hoofd? Zou jij nog kunnen stoneren oid?..
Als het op je bank staat, dan staat het op je bank. Bizar dat hij jou in dit geval vertrouwt.
Nee als hij het overmaakt kan dat niet.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat Je geloof ik van c24 niet buiten het platform om mag verkopen als het horloge eenmaal daar op staat. Het kan zijn dat er aan je wordt gevraagd om aan te tonen dat je het horloge nog in bezit hebt, je loopt risico dat je alsnog moet aftikken.
Dat lijkt me sterk. Misschien ben ik mijn horloge wel verloren of is hij gestolen.
Check de voorwaarden maar.
Mee eens
Je bent akkoord gegaan met bepaalde regels als je daar je advertentie plaatst.
Dat is zo, maar lijkt mij voor chrono onmogelijk te winnen deze discussie als het om 1 horloge gaat en een “incident”
Kan me voorstellen dat als iemand dit systematisch doet; advertenties plaatsen en vervolgens niks verkopen via hun kanaal dat de dan even bij je aankloppen
Ander verhaal. Maar als ik die belg was zou ik dit liever niet willen lezen. Echt integer komt t niet over.
Denk niet dat CH24 bij je thuis komt om te checken om je hem nog hebt. Gewoon verkopen, Chrono24 pakt al behoorlijk exorbitante commissies, die gaan echt niet voor 1 klokje maatregelen nemen.
Niet integer? Wat bedoel je? Dat ik mijn horloge wil verkopen en voor koper en verkoper de beste deal wil?
Je snapt toch wel hoe bankzaken werken mag ik hopen.
Niet echt netjes trouwens om wel het netwerk en bereik van chrono24 te willen gebruiken en dan snel kijken hoe je dat kan omzeilen.
Dat het kan betekent dat ook dat je het moet doen? Je maakt wel gebruik van hun dienst.
Nee maar dat hoeft ook niet. Ze vragen dan om een foto te nemen waarop je horloge een bepaalde tijd aangeeft.
Dat hoef je niet te hopen hoor, vroeg het me alleen af of er slimme boeven zijn die een truc hebben waar ik niet van weet. Kon het me al niet echt voorstellen.
Official_Timekeeper, draai het eens om. Een vriendelijke Belg wil dat jij eerst je horloge opstuurt en dan het geld naar je over maakt, denk niet dat je dat zou doen. Oke je betaald 6,5 % commisie maar daar staat ook wel een service tegenover van chrono.
Je vraag of je nog kan stoneren, nee je hebt het zelf overgemaakt dus dat gaat niet.
Stel dat er tijdens het versturen het horloge kapot gaat, de verkoper zit dan met een kapot horloge en jij kan niet bewijzen dat het tijdens transport gebeurt is. Dan kan je altijd chrono inschakelen en krijg je het geld terug. Geloof mij die 6,5 % zit allang in de prijs verwerkt.
Ik snap m niet helemaal; omdraaien? Dat is het scenario al; ik heb het horloge en hij wil hem kopen. Over dat het voor hem veiliger is om het via chrono te doen ben ik met je eens. Of ik het zelfde zou doen in zijn situatie; nee. Maar het was zijn voorstel.
Niet helemaal mee eens, dat kan ook met een gehackte rekening en dan trekt de bank een week later echt wel het geld terug.
In zo’n geval, altijd even je bank bellen of het vrijgegeven is. Zo ja, win!
Je snapt niet wat ik bedoel met omdraaien, oke dan nog eens. Hij betaald pas het horloge als jij het naar hem opgestuurd hebt buiten chrono om. .
Het is zijn voorstel, maar vind je het dan netjes dat hij wel gebruikt maakt van chrono en dan achter hun rug om het horloge verkoopt, zou jij het ook op die manier doen?