Ik zou gewoon bij C blijven.
Jij hebt een vraagprijs vastgesteld en je weet dat je 6,5 % moet aftikken.
Die vriendelijke Belg wil het horloge graag, en heeft hem dan voor 3,25 % minder.
Dus; wat verdien jij dan? ook 3,25 %.
Wat verlies jij dan ? Alle eventuele ondersteuning van C.
Die Belg heeft dus 3,25 % voordeel, maar als hij hem graag wil hebben, komt hij waarschijnlijk wel terug.
Dit dus!
Is verschillende grijze dealers al eens overkomen. Daarom vragen ze ook (vaak) om een ID.
Ik zou mijn vingers als verkoper er aan branden. Chrono24 maakt het juist veilig(er) voor koper EN verkoper.
Vroegâh, als men met ongedekte Cheques betaalde, dan werden die cheques bij de bank ingeleverd, geld werd op de rekening gestort, maar als dan bleek dat de cheques niet gedekt waren, dan werd het geld gewoon weer van de rekening afgehaald.
Werkt België nog met cheques?
PS: als die Belg nu gewoon eens dat horloge komt ophalen en contant afrekent, dan bespaart ie veel meer en ben jij ook veilig
Contant is ook geen garantie
Oja… oplichters zijn ALTIJD vriendelijk… just saying
Tuurlijk wel
Zo is het maar net! Dat afhalen op marktplaats gaat ook altijd goed…
Je biedt het toch aan via Chrono met een reden? Het bereik, de bescherming en een stukje anonimiteit.
Zit niet zo skeer te doen voor die 3% en verkoop hem via chrono of niet.
Ik weet overigens niet wat er in de voorwaarden staat vermeldt van Chrono. Lijkt mij dat ze hier iets in hebben opgenomen om dit gesjoemel te voorkomen.
PS: ik bedenk me net dat ik zo hypocriet ben als de pest, want ik herinneren me net dat ik wel eens een Rolex heb gekocht dat werd aangeboden via Chrono maar wat ik ben gaan ophalen
Maar dat was niet voor korting (kreeg ik niet) maar omdat ik het proces om geld over te maken naar een particulier niet vertrouwde. Hoe de verkoper dat toen heeft geregeld weet ik niet.
Serieus? 6,5% is exorbitant?
Alleen als je dat vergelijkt met MP, voor de rest zijn ze stukken goedkoper dan Cata en ook goedkoper dan eBay.
Voor die paar centen krijg je een prachtig verkoopkanaal met een wijd bereik.
Vwb de vraag van de TS, als je er geen problemen mee hebt om gratis gebruik te maken van het Chrono24 verkoopkanaal om dan stiekum 3,25% in je zak te steken dan zeg ik: DOEN!
Feit blijft, hier op het forum betaal je geen commissies… en ja, 6,5% is best veel in mijn perceptie.
Ja goeie, eerst over laten maken en het horloge nog een x verkopen! Of ben ik zo slecht
Nee hoor als het op je rekening staat kan er niets mis gaan. Alleen geen 1 cent naar hem overmaken en je gegevens aan het doorgeven enz…
Dat is waar, maar de kans is groot dat je meer (inc commissie) voor je horloge krijgt op C24. En dat zonder 50 upjes…
Nadat jullie tot elkaar zijn gekomen door een advertentie op Chrono24?
Je verwart integriteit en opportunisme
typisch Belgisch voorstel, of laat ik het stellen, ik (ben Belg) zie mezelf in staat om zo een voorstel te doen om wat centen uit te sparen.
Als koper zou ik het voorstel wel snappen om ipv via Chrono24 gewoon langs te rijden en het horloge eerst in handen te hebben (zoals @BadgeandBezel ) en dan gelijk over te steken.
Maar in andere gevallen zou het genoemde bereik, bescherming en anonimiteit voor beide kanten toch die 2 x 3,5% waard moeten zijn…
Voor geboden diensten betaal je. Punt uit!
Dat is toch echt iets wat je van te voren moet beslissen.
En als het je de commissie niet waard is , moet je niet van hun diensten gebruik maken.
Alleen oppassen als er via een vage bank geld overgemaakt wordt. Even vragen dus.
Er zijn nog banken die storneren nadat je het geld al op je rekening hebt.
Dat zijn dezelfde banken die scamners graag gebruiken idd.
Ik zou zelf gewoon die Chrono24 commissie nemen voor wat het is.
Je maakt gebruik van Chrono service!
Dan weet je dat je moet betalen toch?
En dan kunnen ze ook blijven bestaan!
ik neem aan dat je je vraagprijs gebaseerd had op die 6% commissie?