Ben ik het ook wel mee eens.
Ik vind hun commissie best redelijk. Je bereikt er de hele wereld mee.
En met C24 ben je altijd verzekerd mocht er iets fout gaan.
Ik zou het niet doen. Gewoon via C24.
Bedenk ook dat ze je PMs mee kunnen lezen….
Ben ik het ook wel mee eens.
Ik vind hun commissie best redelijk. Je bereikt er de hele wereld mee.
En met C24 ben je altijd verzekerd mocht er iets fout gaan.
Ik zou het niet doen. Gewoon via C24.
Bedenk ook dat ze je PMs mee kunnen lezen….
Geloof ik niks van… wet van AVG
Geloof het maar. Ik heb er ervaring mee. Wel positief, maar ze kunnen gewoon kijken.
Nope. Niet overtuigd, maar wellicht is er iemand met een juridische achtergrond die dit kan staven?
En als iemand dat niet redelijk zou vinden dan is de oplossing gewoon geen gebruik maken van het platform. De spelregels zijn vooraf duidelijk.
Dus ik zeg jou dat ik er ervaring mee heb, en je maakt me voor leugenaar uit?
Wauw…
Precies.
Als je het nou over Catawiki hebt… die zijn belachelijk duur. Maar ook daar zijn de spelregels duidelijk.
Kijk en daar gaat het mis… Aannames… wellicht is er iets gebeurd in een specifiek geval waardoor je in algemeenheid aanneemt dat C24 privé berichten mag lezen.
Dit klopt niet. Net zomin als ik je voor leugenaar uitmaak
Ja? Dat is toch precies hetzelfde? Ze kunnen ten allen tijde meelezen. Niet dat ze ieder gesprek gaan checken maar ze zullen best wel eens steekproeven nemen. Maar daar gaat het allemaal niet om. Ik zeg alleen: houd er rekening mee dat ze mee kunnen lezen.
Bij mij was er ook niets raars gebeurt. Het was 1 van m’n eerste keren dat ik wat kocht/verkocht. Toen hebben ze mee gekeken toen ik een vraag had.
Los daarvan is het nog steeds niet echt netjes zoals eerder gezegd om buiten hen om het af te handelen.
Maar dan heb je zelf toestemming gegeven nav een vraag die je hen stelde
AVG gaat over het opslaan en delen van persoonsgegevens. Ik denk niet dat dit ook verband houdt met het wel of niet meelezen op een website.
Ik heb ook wel eens van een handelaar gehoord dat ze mee kunnen en mogen lezen.
Ik denk dat je gelijk hebt
Dank je
Dat maakt toch ook niet uit? Het gaat er om dat ze altijd in je PM kunnen.
En nogmaals: het was alleen een mededeling aan TS zodat ie ervan af weet.
Als je het horloge verkoopt aan een koper die je buiten C24 hebt gevonden is het geen probleem. Het is natuurlijk niet eerlijk om een koper te vinden via het platform C24 en dan niet voor de dienst betalen. Is theoretisch gezien gewoon diefstal. Wel een dienst afnemen, voorwaarden tekenen en dan vervolgens niet afrekenen.
Ik denk dat je onderschat wat de kosten zijn die C24 maakt per advertentie.
Dat waardeer ik want dat ben ik, de TS
Maar het maakt wel uit, want je voorbeeld is geen bewijs dat het altijd mag. Kan zijn dat het in dit specifieke geval mocht omdat jij om hulp had gevraagd. Anyway, ik denk wel dat je gelijk hebt dat het altijd mag. Maar nogmaals, daar levert jouw ervaring niet het bewijs voor.
Je verkoopt via Chrono24, dan hebben die ook recht op de commissie. Het zou niet netjes van je zijn als verkoper om wel via Chrono je horloge aan te bieden, maar hun werkzaamheden niet te betalen. En waar hebben we het over, een paar losse centen. Het idee alleen al.
Ik heb je in dit topic nu een aantal keren advies van anderen zien ontkrachten/in de wind zien slaan. Moet je zelf weten, maar waarom vraag je dan advies?
Je zou kunnen stellen dat als de verkoop tijd van chrono24 voorbij is hij het horloge kan ophalen, België is immers niet zo ver van Nederland. Maar tot die tijd kun je het horloge reserveren door de prijs op te hogen met 6,5 procent zodat niemand anders hem koopt en zowel heb jij alsnog het bedrag dat je wil.
Ik ontkracht geen adviezen, ik ga gewoon in discussie met mede forumleden over zaken waarvan blijkbaar meer mensen niet weten hoe het precies zit. Zoals of chrono kan meelezen. Daar is een forum toch ook voor bedoelt? Ik vraag advies over of het veilig is, vervolgens krijg ik met name te horen dat het “not done” is. In principe ook geen antwoord op de vraag, maar misschien wel relevante informatie, misschien had ik er nog niet op die manier naar gekeken en die meningen zie je mij volgens mij niet ontkrachten.