AVG gaat over het opslaan en delen van persoonsgegevens. Ik denk niet dat dit ook verband houdt met het wel of niet meelezen op een website.
Ik heb ook wel eens van een handelaar gehoord dat ze mee kunnen en mogen lezen.
AVG gaat over het opslaan en delen van persoonsgegevens. Ik denk niet dat dit ook verband houdt met het wel of niet meelezen op een website.
Ik heb ook wel eens van een handelaar gehoord dat ze mee kunnen en mogen lezen.
Ik denk dat je gelijk hebt
Dank je
Dat maakt toch ook niet uit? Het gaat er om dat ze altijd in je PM kunnen.
En nogmaals: het was alleen een mededeling aan TS zodat ie ervan af weet.
Als je het horloge verkoopt aan een koper die je buiten C24 hebt gevonden is het geen probleem. Het is natuurlijk niet eerlijk om een koper te vinden via het platform C24 en dan niet voor de dienst betalen. Is theoretisch gezien gewoon diefstal. Wel een dienst afnemen, voorwaarden tekenen en dan vervolgens niet afrekenen.
Ik denk dat je onderschat wat de kosten zijn die C24 maakt per advertentie.
Dat waardeer ik want dat ben ik, de TS
Maar het maakt wel uit, want je voorbeeld is geen bewijs dat het altijd mag. Kan zijn dat het in dit specifieke geval mocht omdat jij om hulp had gevraagd. Anyway, ik denk wel dat je gelijk hebt dat het altijd mag. Maar nogmaals, daar levert jouw ervaring niet het bewijs voor.
Je verkoopt via Chrono24, dan hebben die ook recht op de commissie. Het zou niet netjes van je zijn als verkoper om wel via Chrono je horloge aan te bieden, maar hun werkzaamheden niet te betalen. En waar hebben we het over, een paar losse centen. Het idee alleen al.
Ik heb je in dit topic nu een aantal keren advies van anderen zien ontkrachten/in de wind zien slaan. Moet je zelf weten, maar waarom vraag je dan advies?
Je zou kunnen stellen dat als de verkoop tijd van chrono24 voorbij is hij het horloge kan ophalen, België is immers niet zo ver van Nederland. Maar tot die tijd kun je het horloge reserveren door de prijs op te hogen met 6,5 procent zodat niemand anders hem koopt en zowel heb jij alsnog het bedrag dat je wil.
Ik ontkracht geen adviezen, ik ga gewoon in discussie met mede forumleden over zaken waarvan blijkbaar meer mensen niet weten hoe het precies zit. Zoals of chrono kan meelezen. Daar is een forum toch ook voor bedoelt? Ik vraag advies over of het veilig is, vervolgens krijg ik met name te horen dat het “not done” is. In principe ook geen antwoord op de vraag, maar misschien wel relevante informatie, misschien had ik er nog niet op die manier naar gekeken en die meningen zie je mij volgens mij niet ontkrachten.
Zodra het geld op je rekening staat is dat niet terug te draaien. Alleen een automatische incasso d.m.v. een core SEPA machtiging is te storneren, een handmatige overboeking kun je niet terugdraaien. Het risico zit ‘m erin dat de koper je mogelijk probeert te overtuigen door het horloge te verzenden voordat je het geld binnen hebt. Bij ‘marktplaats-oplichting’ wordt vaak het excuus gebruikt dat betaling tussen verschillende banken/landen even kan duren, dat er blijkbaar een storing is geweest, of er wordt een fake screenshot gedeeld waarop te zien zou zijn dat het geld is overgemaakt. Zolang je niks verstuurt totdat het geld binnen is loop je geen risico.
W.b.t. het omzeilen van de Chrono24-commissie verwacht ik i.v.m. de bewijslast niet dat Chrono24 een betaling van je zal eisen. Wat ze wel kunnen doen is je toegang tot het platform ontzeggen op IP basis, dat maakt het voor jou vrijwel onmogelijk om nog iets te kopen of verkopen via Chrono24. Je kunt jezelf afvragen of dit je de moeite waard is.
Kijk hier kan ik wat mee. Bedankt!
Mocht C24 het willen checken of je eerbaar te werk bent gegaan, dan hebben ze dit draadje in ieder geval als bewijs… De 1e 3 maanden mag je niet buiten C24 om verkopen volgens hun voorwaarden. En waarom risico nemen door buiten C24 om een deal te doen ? Ik vind het verdacht dat een koper zijn veiligheid opgeeft door dit voor te stellen.
Je hebt het gebruik van hun platform genoten dus als het tot een deal komt, take the medicine en volgens de voorwaarden afwikkelen.
Klopt inderdaad, ik had wat voorstellen gekregen op een horloge wat ik op C24 had staan maar niet verkocht. Moest op een gegeven moment aantonen dat ik het horloge nog had en niet buiten C24 had verkocht (door middel van nieuwe foto’s aan te leveren).
Mwah, het beleid van Chrono24 is zacht gezegd smiechterig.
Bij de aanbieder van een dienst en de gebruiker daarvan moet een soort wederkerige waardering aanwezig zijn. De gebruiker moet dankbaar zijn voor de dienst en de aanbieder moet dankbaar zijn dat de gebruiker zijn platform heeft gekozen. Het beleid van Chrono24 vind ik arrogant. Het is verder ook geen zielig partijtje of een sympathieke ondernemer: het is gewoon een internationale miljoenenonderneming. Ik gebruik hun diensten zelf alleen voor horloges waarvan ik weet dat ze wel drie maanden op de plank kunnen blijven liggen, dus ik houd me aan de regels, maar ik kan degene die dat niet doet, begrijpen.
Als je zo’n bericht krijgt van Chrono, dan kan je dat toch ook gewoon negeren? Ergste dat kan gebeuren is dat ze je account sluiten?
Als je slim was had je die 6% verdisconteerd in je vraagprijs en geef je via Chrono24 3% korting aan die Belg, mits hij via C24 zaken doet.
Volgens mij ga je daar gewoon mee akkoord bij het gebruik van de messenger service. Privacy policy van C24:
When you use our internal messenger on the platform, messages that you send will be scanned and analyzed by us, both automatically and manually.
Altijd die barmhartige samaritanen hier
Als hij eerst wil storten en je stuurt het daarna op. Prima gewoon doen TS.
Voor jou is dit een no-brainer, de koper stelt zich kwetsbaar op. Voor jou zie ik geen risico, behalve dat Chrono idd niet blij zal worden.
Gewoon doen. Zeker als die betaalt via Paypal, teveel overboekt en dan vraagt of je het verschil even gewoon wil terugboeken.
Ben alleen bang dat je meer dan 3 procent verlies hebt….