Al een tijdje aan het twijfelen om een Tudor Black Bay 41 (M79540-0006) te kopen.
Nu heb ik hem bij 2 Tudor-dealers gepast en ik wil hem echt. Bij deze 2 dealers was het de referentie prijs, nl. 2880 euro.
Nu heb ik hem bij een tweedehandsdealer voor 400 euro minder gevonden, en er staat even goed bij “Nieuw ongedragen” en de doos en alles zit er bij, net als 5 jaar garantie.
Waarom zou ik dan de volle pot betalen? Waar zitten de valkuilen?
Link van de dealer? Kunnen we die beoordelen. Dit gebeurt vaker met verschillende merken, ik zou gewoon onderzoek doen naar de winkel, wanneer daar iets goeds uitkomt ben je een dief van de eigen portemonnee als je het niet doet.
Merken als Tudor geven gewoon internationale garantie en bij evt. problemen kun je dus gewoon terug naar de dealers.
Filipucci is prima, ik woon in Maastricht en ben wel een beetje bekend bij ze. Wanneer deze echt voordeliger is zou ik het zeker doen. Wanneer alles erbij zit en matcht moet het geen probleem zijn, dat lijkt zeker zo te zijn in dit geval.
Zoals ik het interpreteer is de klok ongedragen en dus in nieuwstaat. Het is geen nieuw bestelde bij de AD uit oktober 2020. Aangekocht door de oorspronkelijke eigenaar in juni 2020. Dus je verliest 4-5 maanden garantie voor 400 euro onder de list. Ik zeg, gaan passen!
Zoals @JeroenV zegt verlies je hooguit een paar maanden garantie. Maar het stuk is ooit door de AD verkocht dus als het goed is geldt de garantie nog voor 5 jaar na de aankoopdatum. Voor hoe vaak je garantie moet aanspreken bij Tudor, heb het idee dat schrijnende garantiegevallen bij bedrijven van Rolex niet HEEEUL vaak voorkomen.
Overigens zoals @koekoek zegt moet het gaan om een fullset ( dus wel met doos en papieren) zodat het een interessante koop is. Staat niet in de beschrijving, wel op de fotos. Even bellen of mailen… Succes en ben benieuwd naar fotos…