Als horloge liefhebber koop ik telkens weer een ander mooi horloge (voornamelijk Rolex) echter is mijn collectie nu aardig uitgebreid en bemerk ik dat ik sommige gewoon niet draag maar deze wel mooi vind en daardoor hun tijd in de kluis door brengen. Nu wil ik mijn collectie gaan “uitdunnen” en wil er een aantal nationaal en /of internationaal gaan aanbieden. Hierdoor even een vraagje over het verzekerd versturen van dure horloge’s 15K+ of iemand daar ervaring mee heeft en een betrouwbaar bedrijf weet (of zelf al mee heeft verstuurd) waarmee ik dit zou kunnen aanbieden.
Lees eens het topic van Ketelaars watches. Dan ga je janken…
Het geeft in elk geval goed aan waar je weg moet blijven.
Linkie?
Het enige bedrijf wat ik hierin vertrouw en zeer goede ervaringen mee heb is Galle. Je zit dan wel aan Duitsland vast. Verder geen verzending meer voor mij.
zie hierboven!
Nationaal ( NL en Be) zou ik zonder twijfel mikropakket gebruiken. Internationaal kijken voor opties als Intex, Fedex etc…
De Omega boutique in Spanje gebruikte deze om een Seamaster Trilogy naar mij op te sturen;
https://www.ferrarigroup.net/office-locator/europe/netherlands/
Dank je Bernard!
Heb wel goede ervaringen met FedEx. Maar ja, ook dat blijft lastig. Moet een extra verzekering erbij pakken. Voor bedrijven is dit prima, maar voor jouw situatie erg onhandig. Misschien proberen om in NL te blijven en daar te verkopen? Best genoeg vraag hier lijkt me zo.
DHL/Fedex en indd verzekeren met Secursus.
Het inpakken filmen. In het geval dat er iets mis kon gaan en dan maar hopen dat er niks mee gebeurd.
Is dit napraterij van wat je op HF hebt gelezen?
Hoe doe je dit als particulier?
Niet. Dat doet Mikropakket niet. Zelfs van bedrijf naar particulier doen ze officieel niet.
Officieus wel dan; toevallig vandaag nog een pakketje door Mikropakket aan mijn thuisadres geleverd. Ook al eerder opgehaald en gebracht.
Door een account aan te vragen bij hun ik weet niet hoe het in NL zit bij hun
Tuurlijk wel. Veel handelaars gebruiken mikropakket… wat is dat nu voor onzin
Lijkt mij ook wel dat de vraag voldoende is alleen als ik een buitenlandse koper heb hoe dit te doen ben er overigens geen voorstander van om te verzenden
Voila… ik denk zelfs dan jaap van ten2two ook mikropakket gebruikt om naar personen te verzenden
Kijk anders even op hun website:
“Business to Business & Business to Retail”
Oh… Da’s bijzonder. Mijn horlogemaker heeft via Mikropakket pakjes met horloges bij mij op laten halen.
Gewoon, officieel.