Vraagje verzekerd verzenden

Iedereen bedankt voor alle adviezen :slightly_smiling_face: denk dat ik het internationaal verzenden maar “laat voor wat het is” :blush: en ga ze tzt maar via het forum aanbieden. Veiligheid voor alles :+1:t2:

2 likes

Goed plan @Seumpie. Zoals ik idd ook al zei:

Veel succes met verkopen! Wat voor horloges ga je weg doen? Misschien heb ik wel interesse in sommige stukken (als het Rolex betreft). Je kan me uiteraard altijd privé bericht sturen. :+1:

1 like

Zit nu met samengeknepen billetjes dit topic te lezen terwijl mijn pakketje op ‘zending in de wacht geplaatst’ staat in BXL… Nu maar hopen dat de DHL-goden me gunstig gezind zijn.

De horlogemaker die nu bezig is met een paar van mijn horloges heeft ze ingeschakeld om bij mij op te halen en te bezorgen…

En dat is wel op mijn kantooradres, maar ik sta als particulier te boek bij ze.

Oei. Waar komt het vandaan? Als het buiten de EU is ook alle douanekosten enzo betaald? Altijd stressvol deze momenten.

Japan… Ging heel snel en soepel tot Brussel, wat vast weer een metafoor is voor vanalles :slight_smile: En idd, aardige smak belastingkosten ook betaald. Maar dat weet je natuurlijk.

1 like

Herkenbaar verhaal. Heb dit probleem ook gehad met Fedex vanuit Hong Kong. In mijn situatie was dat er bepaalde documentatie miste vanuit de verkoper. Heb toen contact opgenomen met de verkoper en toen was het probleem snel opgelost. Kortom, zou even navraag doen bij de verkoper. Vaak moet hij nog bepaalde instructies doorgeven.

1 like

Ah thx Ruud!

1 like

Wil ook mijn ervaring hier nog even delen: had via Chrono24 een horloge gekocht (boven de 5K) in Italië en de afzender gebruikte voor verzending Ferrari als koerier. Maar wat blijkt nu, pakket wordt met Ferrari bij verkoper afgehaald, en daarna gaat het verder met FedEx naar Nederland.

Weg hele Ferrari behandeling, terwijl je wel voor die speciale verzending betaald.
Wat helemaal me verbaasd heeft is dat de FedEx courier het vervolgens bij me aflevert zonder een handtekening te vragen.

1 like

Was het in een gesealde transparante zak verzonden?

Klopt

Van dit topic word je niet erg gelukkig als je een horloge koopt via Chrono24.

Wat is jullie ervaring met een beschadiging die tijdens het verzenden is veroorzaakt? Ik heb een horloge (waarde onder de €500) verzekerd verzonden (tot €500) via PostNL en tijdens het verzenden is de secondewijzer losgeraakt. Nu kost een reparatie als deze volgens mij maar een paar tientjes, maar goed, ik zend het natuurlijk verzekerd in de veronderstelling dit soort kosten te dekken. Maak je hierbij een kans, of zegt PostNL bedankt voor de te dure verzendkosten maar hier doen we niks mee?

Ik denk niet dat je dit kan verhalen op PostNL. Was het wel goed verpakt? Was de wijzer wel hoe gemonteerd? Ga dat maar eens aantonen …

2 likes

Als het door verzending is losgeraakt zou ik hier persoonlijk m’n twijfels over hebben.

2 likes

Ik heb het horloge een jaar in mijn bezit gehad, regelmatig gedragen en de wijzer in kwestie nooit hoeven laten her-monteren (omdat het er nooit af is gevallen). Vanzelfsprekend zou ik deze vraag ook niet stellen als ik belabberd verpakt had of niet kan aantonen dat het horloge in kwestie enkele dagen voor verzending nog goed in elkaar zat.

Het laatste. Eén keer bij de hand gehad. PostNl gaat er van uit dat het niet goed was verpakt als het onderweg stuk gaat, zelfs als ze er zelf met de bus overheen rijden. Jammer maar helaas, vintage klokje aan barrels.

Alles is goed gedocumenteerd en we mogen de factuur voor de reparatie inleveren.

3 likes

Terwijl die gewoon een vestiging in NL hebben

Dat is dan helemaal een vreemde zaak. Snap ook niet waarom ze dat dan zo doen.