Vraagje verzekerd verzenden

Ik heb mijn Rolex ook via Ferrari gekregen, ging via de AD in Brussel.
Zeer professioneel maar ik denk ook alleen zakelijk te gebruiken.

Ik zou heel ver wegblijven van de ‘big boys’ (DHL, PostNL, DPD etc) ‘verzekerd’ verzenden is daar echt een wassen neus…

En let op als verzender ben je eigenlijk altijd verantwoordelijk, een fysieke overdracht heeft ook risico’s maar heeft in veel gevallen de voorkeur.

2 likes

DHL heeft twee horloges van mij gestolen. Door een medewerker ergens tijdens de verzending is het pakket geopend. Dit is beide keren aangetoond doordat de koper een jurist had en die erop heeft gezet en alles heeft laten uitzoeken. Ondanks het bewijs van diefstal werd beide keren de inhoud door DHL als vermist opgegeven en werden we van het kastje naar de muur gestuurd. Voor mij geen DHL. Beide keren verlies moeten nemen. Nu maak ik er een leuke reis / dagje van en heb een leuke ontmoeting met een liefhebber.

Wat @The_Don zegt hierboven klopt helemaal.

3 likes

Is het niet een idee om te zien of een AD bereid is ze te ruilen tegen een mogelijke grail van je tegen list prijs?

Ik zou ze lekker lokaal/nationaal aanbieden, genoeg liefhebbers. Wellicht pak je iets minder euro’s mee maar je hebt veel minder gezeik met verzenden etc…

1 like

Dit mag alleen niet wanneer je het bij DHL zelf wilt verzekeren.

Als je het via een derde partij verzekerd is dit namelijk geen enkel probleem.

Als de grail een Zenith, Omega of Chopard oid is en de inruiler is een Rolex dan heb je een kans. Andersom = kansloos.

Nee :rofl: niet zo eigenwijs doen, je hoeft me niet te geloven, maar neem anders morgen contact met hun op met deze vraag.

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken,
En hier de PDF indien je me nog niet geloofd zodat je het zelf op kunt zoeken:
netherlands_dutch_sarg2022_updated.pdf (2,0 MB)
pagina 14

1 like

Maar ik verzeker dus bij Secursus.

Hoe moet ik dat precies voorstellen? Hij zal het aannemelijk hebben gemaakt. Of geprobeerd dat te maken. Toch iets anders

Dat maakt niks uit. Het mag gewoon niet met DHL verstuurd worden.

Maar:
DtvoK4iX4AAWY34

2 likes

Interessant. Benieuwd hoe Secursus daar in zit. Gelukkig nog nooit nodig gehad (en ook nog geen horloge van boven 5k verstuurd).

Anyway: het blijft ellende allemaal

Onmogelijk om foto’s als bewijs aan te voeren.

Als je kwaad wilt is het makkelijk om te neppen: na foto’s maken, bodem los snijden, inhoud verwisselen, en versturen.

Foto’s zijn echt geen sluitend bewijsmateriaal.

afbeelding
Ik zou je vraag gewoon stellen, dat kost niks :grin:

De politie is destijds ingeschakeld, deze hebben bij DHL geconstateerd dat het pakket tijdens de verzending is geopend. Zelfs zo grondig uitgezocht dat het bij een opslagpunt in Keulen gebeurd moet zijn (pakket wordt steeds gewogen). DHL ter plaatse gaf dat toe, je kon het ook aan het pakket zien.

Met deze contatering is getracht bij DHL een vergoeding te krijgen door de jurist. Ondanks alles is dat nooit gebeurd en heb ik mijn verlies genomen met de les nooit meer iets te versturen.

Het ging toen om een Seiko diver van 200,- euro. En ja de politie komt daar nog opdraven voor zoiets. De verzekering bij DHL is een wassen neus, zo heb ik ervaren. En ze namen destijds nog wel horloges aan om te verzenden en verzekeren kon ook. Aangeklopt bij zowel DHL Nederland als Duitsland, maar geen sjoege. Hier zeiden ze dat het de verantwoordelijkheid was van de koper en in Duitsland het omgekeerde. Kastje en de muur verhaal.

Maar het kan ook anders. Via UF een Tudor gekocht in Berlijn. Met Galle verzonden. Werd keurig bij mij aan de deur afgeleverd op de afgesproken tijd door een dame die ook nog NL sprak. Ik werd verzocht om nog na te kijken of alles klopte voordat ze weer vertrok. Dat was een heel andere ervaring. Die service kostte 80,- euro.

Ik ben nu ruim 20 jaar bezig met de hobby, ik maakte destijds zonder te knipperen aardige bedragen over naar de USA of GB. Kreeg altijd mijn pakket met inhoud. Dat zou ik nu nooit meer doen. Destijds was het ook leuker om te doen dan nu. Op een of andere manier.

5 likes

Mijn Seiko MM 300 is verzonden via UPS (helemaal uit Emmen…) en volgens de bezorger op mijn adres afgeleverd…. NOT. En het is nu ruim een jaar later en never nooit meer boven water gekomen. Gelukkig was de verzender ervoor verzekerd en kreeg ik snel een nieuw exemplaar (met een andere bezorgdienst) . Maar er was duidelijk. Gesjoemeld door de bezorger….

2 likes

Klopt, micropakket is super, wij gebruiken dit continu, maar niet als particulier mogelijk helaas. Ze doen enkel van B2B naar B2B.

In Antwerpen zat nog een firma die juwelen en horloges transporteren, maar ik kom niet op de naam… iets met intex… :see_no_evil:

Onzin. Als particulier heb ik via Mikropakket keurig een horloge ontvangen van Onze Jaap :joy:

Das wel bizar. In NL gaat dat nooit gebeuren.

2 likes

Geen onzin, ze willen al eens een uitzondering maken, maar liever niet, omdat een particulier vaak uit werken gaat en er dus vaker niet thuis gegeven wordt. En achterlaten in een pakketenbrievenbus doen ze niet omdat die geen handtekening zet. :stuck_out_tongue:
Dit is toch wat mijn contactpersoon bij Micropakket België mij ooit vertelde.

Hier is ie dan… …Intex, BMI intex. :wink:

https://www.intex-belgium.be/website/intex-history.html

1 like

Klopt. Hier komen ze niet eens bij ongeval of bedreiging.

Maar kijk maar eens hoeveel gestolen fietsen daar worden teruggevonden. In de 90%.

Beide kopers konden een jurist inschakelen. Politie werkt daar iets anders dan hier. Gezondheidszorg waar ik in werk dito.

2 likes