Vragen aan de Rolex liefhebbers/kenners

Waar ik eigenlijk niemand over hoor maar zelf erg belangrijk vind: de maxi dial. Vind ik veel mooier dan die kleine puntjes en indices op de plaat.

1 like

Wat ga je precies laten ā€˜matteren’? Dat klinkt niet goed :-/

Ow?
Nou niet polijsten maar wat mat is nogmaals mat maken

Daar is het Rolexforum voor :wink:

Ik hoor deze week graag je bevindingen van de GS avond. Baal wel een beetje dat het vol zit.
Maar … on topic. Ik heb uiteindelijk de GS sbga029 springdrive diver verkocht om een 114060 te kopen. :wink:
Ik wilde eigenlijk al heel lang de 14060m two-liner. Maar omdat de SpringDrive echt bling is vond ik de overstap naar de SubC eigenlijk logischer.
Ook die heb ik nu niet meer, maar dat kwam na aanschaf van de 116710BLNR. In plaats van de SubC is toch de two-liner gekomen :slight_smile:

Als ik geen Rolex zou bezitten en zou overwegen er een aan te schaffen is de 114060 absoluut mijn keus.

1 like

Ah, zo. Ik dacht dat je iets wat nu glossy is, ging ā€˜matteren’. Iets opnieuw matteren wat al mat is, zou ik zelf onder de noemer van een gewone polijstbeurt scharen.

Sowieso ben ik persoonlijk geen voorstander van polijsten, maar als het goed gebeurt, kan het een mooi resultaat opleveren.

1 like

Ja ik ben er ook voorzichtig in.
Maar ondanks dat er veel over geschreven is heb ik nog geen idee wie nou een topper is op het gebied van polijsten.

Wesselink en Vreeker Alkmaar…volgens de kenners hier. Zelf geen ervaring…en Rolex Brussel voor maar E700…:laughing:

1 like

700,- voor een polijstbeurtje?
L@L

€680,- vragen ze voor een volledige service via S&C.

Horlogepolijsten.nl kan er ook wat van als ik zijn site bekijk. Was hier ook even actief op het forum dacht ik. En prijzen heel erg netjes.

1 like

Had @SuperC daar niet eens iets over geschreven, qua negatieve ervaringen. ?

Zullen we het on-topic houden @Helden en @Ramone

Lijkt simpel, maar het moet allemaal scherp zijn.

Precies, maar ik dacht Jaap kritiek had op deze Toko.
Verbeter mij aub, als dit niet zo is.

Pff… Vermoeiend hoor. Een opmerking over het polijsten van een Rolex in een Rolex-gerelateerd topic is al off-topic en verdient een betuttelend standje?

6 likes

De vraag is duidelijk toch: [quote=ā€œmerl, post:1, topic:56393ā€]
Aangezien ik dan voor een jonggebruikte of nieuwe wil gaan gaat het tussen de 14060m en de 114060.Welke zouden jullie kiezen en waarom?Wat zijn goede adressen om een sub te kopen?Wat zijn reĆ«le prijzen momenteel?Valt er bij ads te onderhandelen wat betreft de prijs?Welke zal volgens jullie het meest z’n prijs behouden of het meest in prijs stijgen de komende jaren?Zouden jullie hoe dan ook voor een full set gaan?
[/quote]

Dan heeft polijsten van andere modellen er niks mee te maken nee.
Topics verzanden te vaak in andere onderwerpen. Over het polijsten kun je het in een ander topic hebben of de topics in ervaringen met.

On-topic: Ik zou nog steeds gaan voor de 14060

1 like

Zo om de pols zijn het toch best verschillende klokken. Paar jaar terug ook wezen oriƫnteren naar een Rolex duiker. En merkte toen ook het verschil om de pols. Hoewel de nieuwe serieus beter aanvoelt door de band en sluiting, vond en vind ik de lijnen net wat te opgepompt.

Ik zou daarom voor het oude model gaan. Destijds ook gedaan, maar dan voor een dweller. Echter als de nieuwe dweller er was geweest, was het waarschijnlijk die geworden. Ik vind de verhoudingen daarvan wel ok. Hij draagt alleen ook wat hoog op de pols. Mooier vind ik het plattere van de Sub.

Beste rolex liefhebbers
Wie kent deze rolex,
Bij voorbaat dank voor antwoorden

Die ken ik!
Een Explorer II :sunglasses: