Vragen echtheid geveilde Rolexen

Ik wil aan de kenners vragen of deze mooie Rolexes echt zijn. Ik vraag dit voor vrienden in den Haag. Geen doos geen papieren. Staat van horloges zijn dubieus.

2 likes

Als de overheid het zegt dan moet het wel kloppen.

9 likes

Is de staat nu gewoon een grijze dealer?
Of een AD met korting?

3 likes

Echt wel :joy:

1 like

Het is een veiling. Dus het horloge staat niet te koop voor een laag bedrag, er is gewoon nog niet veel geboden. Dit gebeurt meestal in de laatste uren.

2 likes

Onnozel artikel. Startprijs is wat anders dan verkoopprijs.

Denk dat de meeste dingen die Domeinen verkoopt eerder te duur dan te goedkoop worden verkocht.

9 likes

Dat :point_up_2:

1 like

Voordat Domeinen horloges, maar ook sieraden, openbaar veilt worden deze op echtheid gecontroleerd. Replica’s worden niet geveild, maar na toestemming Openbaar Ministerie vernietigd.

Met dubieus wordt vermoedelijk bedoeld dat de horloges in beslag zijn genomen bij een crimineel.

2 likes

Het is geloof ik besproken in een podcast van Fratello. Horloges zijn origineel maar het is verstandig om te bepalen of het horloge niet gestolen is. Dit kan op basis van het serienummer. Anders is er een kans dat je hem bij een service vd producent niet terugkrijgt.

1 like

Bij en veiling bepaalt de bieder/koper wat een object hem waard is.De prijs is wat hij er zelf voor over heeft. Dat is geen kwestie van te duur of te goedkoop volgens mij.

2 likes

De teller staat nu al op ruim 8100 voor een afgeragde YM met blauwe plaat, zonder doos en papieren. Dat is geen goede deal.

7 likes

Als de overheid ze verkoopt dan gaat de gestolen status eraf. Is gedoe als het merk dat niet weet maar zou geen probleem moeten zijn

Heerlijk dat ze adverteren met een overduidelijke fake op de website.

4 likes

Dan zou Domeinen als overheidsorgaan zich schuldig maken aan heling? Mocht het een gestolen goed betreffen wat geregistreerd staat als gestolen dan zal deze naar de rechtmatige eigenaar teruggegeven worden lijkt me.

Als dat al geen goede deal is, zal het na de 21% opgeld niet beter worden :rofl:

EDIT:

Oh, toch niet, je krijgt korting:

“Let op: bij veilingen in opdracht van Domeinen Roerende Zaken geldt voor btw-goederen 10% opgeld en voor marge-goederen geldt 12,1% opgeld op alle goederen, dus ook op goederen onder de € 10.000,-.”

1 like

Echte koopjes zal je daar niet scoren, vaak is het eindbedrag wel lager als je bij een handelaar zal betalen, maar meestal zonder doos en papieren.
En je moet het ook zelf ophalen in Groningen.

1 like

Jij als mr trucker kan toch wel ff langs groningen rijden

1 like

Fuck man , das ver weg hoor :sunglasses:

1 like

Als jij 12k wilt betalen voor een Rolex zonder enige garantie en zo’n ding doet 10k op C24: be my guest. Idem voor een 911.

Dat is - onder Nederlands recht - niet waar. Jij wordt dan op zich de legitieme eigenaar. Kans bestaat wel dat als je hem laat servicen bij Rolex dat ze hem innemen.

1 like