Ik vind het verkrijgen van een volledig originele in goede staat zijn Bulova Super Seville Day Date een ‘moeilijk verhaal’, mede omdat er door Bulova zelf niet goed gedocumenteerd werd en door de leeftijd (+/-40 jaar) is er vaak het 1 en ander gaandeweg veranderd danwel niet meer helemaal origineel
Behoeft het voor jou niet allemaal zo precies en origineel te zijn, dan sla je slag voor een betaalbare🙂
Slper seville ? (Zie de wijzerplaat)
Wijzerplaat is redail of een slechte after marker.
Geen foto van het uurwerk dus daar kan ik niks over zeggen. Wijzers zijn uit model jaren 80.
Band kast en kroon zien er “origineel” uit.
Wel flink toegetakeld.
Als je goed kijkt naar de plaat zie je dat het ene beentje van de U is vervaagd. Maar het is nog licht zichtbaar. Ik zou niet zo zeker zijn dat het een redial is. Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar heb wel genoeg Sevilles in huis gehad om iets van kennis te hebben.
Op het 1ste zicht, buiten het vervaagde beentje, zie ik niet meteen rode vlaggen.
Een typische marktplaats Seville, twijfelachtig en afgedragen. Het kan origineel zijn voor een jaren 80 Seville, maar lastig te zeggen met deze kwaliteit foto’s. Sluit me aan bij @ForgottenDecay
Na lang zoekwerk ben ik een redelijke staat gouden Bulova tegen gekomen. Echter heb ik destijds een Bulova gekregen van die gekocht is bij B&O en mis het BVA stuk op de dial. Wat zijn jullie ideeën
Bericht gekregen dat mijn Bulova gereed is, als ik volgende week donderdag van zee kom ga ik die ophalen
De kast en band keurig opgemaakt, zonder de vintage beleving geweld aan te doen, er is een Rolex glas met bijbehorende cyclops geplaatst en mijn ETA 2834-1 heeft nu een hackingfunctie
Dit alles bij elkaar speciaal metde mods hebben voor mij mijn Bulova Super Seville Day Date toegevoegde waarde gegeven, dit tesamen met de doos en papieren is het de meest complete uitvoering die kan bedenken
Deze set ‘tict all my boxes’
Het echte resultaat heb ik nog niet gezien en ik heb er geen foto’s van ontvangen, dus het word een complete verrassing hoe het eindresultaat eruit zal zien
Tja… het leven loopt niet altijd zoals gepland, planning en uitvoering liggen nog wel eens uit elkaar, ondanks dat je daar nix aan kan doen…
But anyway, hier de foto’s van mijn in ‘mint’ gebrachte Bulova super seville day date, met toch het behoud van de ‘vintage feeling’.
Mijn Bulova super seville day date is geheel compleet, datum correct en voor mij in perfecte staat, compleet met de doos en documentatie die er vanaf het moment van verkoop bij hoord.
Maar wel verbeterd, met nu echt saffier met saffier cyclops (origineel is plexi) en door mijn horlogemaker een hacking functie toegevoegd als toegevoegde modificatie, dus het is geen 2834-1 meer maar een 2834-2
Voor mij persoonlijk zijn die modificaties een echte ‘upgrade’ zonder het origineel geweld aan te doen
Ik ben er blij mee dat mijn Bulova super seville day date de beste is geworden die ik me maar wensen kan, ik weet uit ervaring dat is ik kies voor ‘minder/goedkoper’ dat het altijd blijft knagen bij me, dat ik niet heb gekozen voor het ‘beste’, daar heb ik nu geen last van!
Hieronder de foto’s, ben niet zo goed in foto’s nemen en mijn Samsung is maar een eenvoudige uitvoering, maar het geeft wel een goede sfeerimpressie
Iemand die gekke vlekken op de band heeft weten te fixen? Ik kan nergens vinden of deze gold plated is of dat de goude kleur op een andere manier toegepast wordt.
Goldplating! Even googlen op fix tarnished goldplating o.i.d., vaak wel op te lossen met een middel als Dreft of doekje zoals Cape Cod. Alleen oppassen dat je niet teveel polijst.