Ik heb er nog 1
The Bulova Super Seville Day Date is voor mij altijd een buitenbeentje
Is het ânet nietâ of een âcloone danwel nep Rolexâ, daar kom ik de loop van decennia op terug
Ken deze Bulova zoân 30 jaar en âit has grown on meâ, waar het eerst een nep Rolex was, vind ik nu een âeigen product op zichzelfâ, met een mooi verleden en eigen âsmoelâ.
De kwaliteit is vlgs prima en de ETA 2834-1 of 2 draagt daar zeker aan bij
Dus door dit topic te lezen waar gerefereerd werd aan een medeforumgenoot als kenner, die benaderd met de vraag of hij me kon vertellen waar een mooie te kunnen vinden
Die had hij zelf in het bezit, pas gaande weg de communicatie werd me duidelijk dat het de eigenaar van B&O watches was
Anyway hij heeft een mooie die ik heb aangeschaft, komt binnenkort bij me om de pols
Il had me voorgenomen om dan ook de mooiste en meest complete stalen uitvoering aan te schaffen die ik kan vinden
Deze Bulova heeft een mooie originelen stalen band met de gewenste sluiting, saffier, de ETA 2834 ( ik hoop de versie 2 maar gezien de leeftijd 1982 zal het de versie 1 zijn), met originele kroon en doos en papieren een full set dus!
Als ik het horloge binnen heb ga ik er over nadenken of ik die in âvintageâ staat laat of laat herstellen tot conditie âmintâ
Het zal ook wel de duurste zijn die hier ooit is rondgegaan, maar het zal het voor mij meer dan waard zijn als het voor mijn gevoel alle boxen aftiktđ
Zal als ik die binnen heb hier fotoâs en mijn eerste ervaring plaatsen
Nu ben ik nieuwsgierig, hoeveel moet je dan aan denken?
Jij zegd wat en ik zal dan warm(er) of koud(er) zeggenđ
Dan zal ie wel niet al te veel ârondgaanâ
600
Dan is het iig niet âde duurste die ooit is rondgegegaanâ maar ik hoop niet veel meer
Meer
1k
Nog niet, maar zou kunnen na optische correctieđ
Deze word m.i. een nog meer begeerlijke vintage dan het al is en mocht er over 10 jaar afscheid van willen nemen dan zie ik waarschijnlijk mijn centjes wel weer terug en zo niet heb ik er zowizo plezier van gehad
En ik âpas er alleen maar opâ, deze moet doorgegeven worden aan de volgende generatie die geschiedenis & legacy op de juiste waarde weten te schatten
Rutger gaf hoog op over deze full set Bulova Super Seville Day Date uit 1982, helemaal origineel in zeer mooie staat en had deze uitvoering nog nooit compleet met doos en papieren gehad, laat staan uit de correcte tijdsperiode
Ik kijk er naar uit om hem te mogen ontvangenđ
5 jaar terug had ik ook mijn zinnen gezet op een Seville. Gezien het een zoektocht met valkuilen was, heb ik toen het zoeken gestaakt.
Westerse merken maken geen DayDate meer. Wat zou de reden(en) kunnen zijn dat Rolex zo lang heeft laten betijen ?
Oepd dubbelpostđ
Na overleg besloten mijn Bulova Super Seville Day Date een totale revisie te gaan geven, dus kant & band worden in mint conditie gebracht
Tevens komt er saffierglas met cyclops in (Rolex)
En krijgt mijn ETA 2836-1 een modificatie waardoor ik een hacking functie heb
Dan verliest mijn Bulova uit 1982 wel zijn âvintageâ look, maar die zal ik hem wel bezorgen in de jaren die ik de Bulova zorgvuldig met veel plezier zal dragen
Het zal wel enige maanden duren voordat ik de Bulova terug krijg, maar ik weet nu al dat het resultaat schitterend zal zijnđ
Dan zal ik ook fotoâs plaatsen compleet met originele doos en documentatie
Ik volg deze wel, leuk vooruitzicht
Succes! Misschien heb je hier nog wat aan: een saffierglas van Rolex past er matig in omdat de hoek van het glas net iets anders is afgeslepen, het werkt wel maar het zit nooit helemaal fantastisch. Verder kun je het beste een glas zonder cyclops hebben en er later 1 opplakken, die van Rolex zitten iets verder naar binnen dan bij Bulova. Verder zit er een 2834 in maar dat wijst voor zich Gevolgd en ben benieuwd naar het resultaat!
Wat je zegd klopt helemaal, het word een een passend Rolex glas zonder cyclops, die word er later op geplaatst, om de door jou genoemde reden
Ik zit inmiddels ook diep in dit rabbit hole. Durft er iemand iets te zeggen over deze:
https://link.marktplaats.nl/m202899527
Hoe origineel zou deze zijn en is deze ergens op te dateren?
Dank!
Nog een keer de link proberenâŠ