Vragen over Bulova super seville day date

Precies. Ik wacht geduldig af tot de goede voorbij komt! Dankjewel voor je hulp in ieder geval.

1 like

Ik zie deze nu toevallig nog voorbijkomen. Wat is jullie mening hierover? Bracelet en wijzers lijken mij op het eerste gezicht niet origineel, maar kan dit mis hebben.

Aah Marktplaats.

Persoonlijk vind ik dit en mindere sluiting op de band.
Daarbij after market wijzers en heb ik mijn twijfels bij de dial.
end links heb ik mijn twijfels over of gepolijst of ook aftermarket.
Bezel zit er niet zo scherp uit.
Dus mijn vermoedens zijn dat deze geheel is gepolijst Dit zijn aannamens

Als je vergelijkings materiaal zoekt verwijs ik je eigenlijk naar post Nr. 47

Mooi strak:

3 likes

Zoiets vreesde ik al.

Dankjewel, ik ga een kijkje nemen!

Bezel is de scherpheid wel vanaf, sluiting hoort niet op deze band, wijzerplaat smutzig. Ook hierbij: er zijn betere, heb geduld.

Mijn ex:

Mijn huidige:

12 likes

Wauw die nieuwe is wel heel mooi :heart_eyes: Ja geduldig wachten is de enige oplossing op dit moment
 en ondertussen genieten van de toppers die op dit forum rondgaan :grin:

1 like

Mr. Escobar

6 likes

Riep iemand?

13 likes

Ik kan me ondertussen ook lid voelen van de club :slight_smile:

6 likes

Deze komt deze week mijn kant op! Met dank aan een forum-lid. De zoektocht bleek uiteindelijk van korte duur


6 likes

Excellente keuze :wink: proficiat!

1 like

Dankjewel, jij ook :sunglasses:

1 like

:slight_smile: Tx

1 like

Sinds dat de vraag toenam is de discussie over authenticiteit van Bulova Supper Sevilles’s aangewakkerd.
Om een heel eerlijk antwoord te geven: “Niemand weet de waarheid”.
De horloges zijn zijn slecht gedocumenteerd en zijn niet meer, voor zover ik weet, met documentatie of originele doos terug te vinden.
De horloges zijn respectievelijk lang in productie geweest, maar ook daar is nog twijfel over. (Met dank aan Rudicious)

Destijds was de Super Seville net geen Datejust, Oyster Perpetual of Day-date.
Later nam het verschil tussen deze merken enkel toe.

Wat van belang is bij het zoeken naar een originele Bulova Super Seville is dat er moet worden gerealiseerd dat er waarschijnlijk geen originele Bulova Super Seville bestaat.

Voor de rest is het verstandig om goed de kast van het horloge te onderzoeken.
Bulova kasten hebben in tegenstelling tot Rolex-kasten een soort van “vleugels” tussen de endlinks, met als gevolg dat de kast tussen de endlinks minder rond is vergeleken met deze van een Rolex.

De kast is een van de meest eenvoudige manieren om een horloge op originaliteit te controleren. De dial daarintegen niet.

Sinds dat de horloges vintage zijn, zal geen van de “Looms” op de dial nog licht uit stralen, wanneer dit wel zo is dan kan worden gesteld dat de dial is gerestaureerd, dat zou tijd en geld schelen en is naar mijn mening beter voor de originaliteit van de horloge dan een redial, of dat deze over een redial beschikt.

Op andere forums wordt ook de vraag gesteld hoe wellicht aan de tekst op de dial kan worden gezien of de dial origineel is of niet. Niemand heeft hierop concreet antwoord kunnen geven en velen zeggen dat de spelling afhankelijk is van het jaar van productie, dit zou betekenen dat zowel Day & Date als Day - Date origineel zou zijn. Originaliteit kan wel worden bepaald op de spatiĂ«ring tussen tekst op de dial. Ik heb Bulova Super Seville’s gezien met ontzettend veel ruimte tussen “AUTOMATIC” dat net onder de wijzers staat, voor zover ik weet zijn deze ook nagemaakt.

Onder op de dial van een Bulova Super Seville staat tussen de cijfering normaalgesproken BVA 1373-11, soms wordt ook gesproken van “SWISS MADE”, “SWISS”, of “SWISS MADE T”.
Vooral over SWISS of als er niets wordt aangegeven is er twijfel, maar daarover zou ik geen uitsluitsel durven geven.

De dial kan afhankelijk zijn van het model want op het 17 Jewel movement staat enkel “AUTOMATIC”, terwijl op een 25 Jewel meestal ook nog “25 Jewel” staat.

Voor het controleren kun je gebruik maken van de code achter op de case van het horloge of de rotor van het uurwerk.

De informatie die door mij wordt gegeven probeer ik zo duidelijk mogelijk te formuleren.
Echter kan het zijn dat er wellicht fouten zijn waarvan ik nog niet op de hoogte ben of waarvan er wellicht momenteel nog weinig kan worden vast gesteld. Ik geef hier dus ook geen garantie op!

In geval van dit model is het vooral belangrijk dat je een model vindt dat je aanstaat, niemand zal je kleineren omdat er wellicht iets niet origineel zou zijn aan het horloge. Je moet het horloge dragen met plezier.
Wanneer mensen wel problemen hebben met hoe Uwe horloge eruit mag zien, moet je je daar niks van aantrekken.

@HanDavinci en @rudiculous hebben ontzettend veel verstand van dit model.
Persoonlijk ben ik nieuw op dit forum, maar posts van deze mensen en gesprekken met hun hebben me al ontzettend veel geholpen.

Overigens maakt de hoeveelheid Jewel wel degelijk uit.
Meer Jewels betekent dat de movement minder weestand heeft waardoor deze nauwkeuriger zou moeten zijn, ook heeft het model met 25 Jewels een “Hack-functie”.

12 likes

Tjee wat een uitzoek werk. Lekker helder weggezet. Top gedaan

1 like

Kon het niet laten, onderweg, wat een heerlijk fout horloge :smiling_face_with_three_hearts:

Bedankt voor de tips​:+1::facepunch:

Is dit een redial of orgineel?

6 likes

Als er iemand nog eentje in de verkoop heeft, let me know! :slight_smile:

1 like

Ja ik

1 like