Vragen over Bulova super seville day date

Zeker kan ik het nooit zeggen omdat er geen documentatie is, maar dit lijkt me een redial. De caseback is aardig vroeg, te vroeg voor een zwarte plaat voor zover ik ze heb gezien.

1 like

Dit gaat toch over de stalen SS met zwarte plaat op Marktplaats? Daar zit een glazen case back op in de advertentie als ik het goed zie. De wijzerplaat ligt ook wat dieper. Wat weer wijst op een latere versie en dus ook de glazen case back.

1 like

Oeh! Daar kan je inderdaad goed gelijk hebben! Ik vermoedde het al aan de opmaak van de dial dat er zo’n caseback op zou zitten.

Die Sevilles zorgen toch altijd voor een hoop vragen hè…

Klopt had ik de aanbieder ook op gewezen. De foto hierboven zou de originele case back zijn.

Ik gebruikt als referentie vaak de destijds NA van @Mafkees
Dit is het school voorbeeld van hoe een SS eruit hoort te zien.
Strakke kast, mooie dial en de “juiste” wijzers.
Dit alles vast gelegd op mooie foto’s.

NA: Bulova Super Seville Day-Date

2 likes

Bedoel je nou degene die jij post of die versie met je zwarte plaat?

@LastGentlemen: dat is idd een goed voorbeeld. Daar kun je ook goed zien dat de wijzerplaat in een vroege serie minder diep ligt dan bij een latere.

Nog geen concreet antwoord gekregen op vraag:
Wat is kloppend.

Day - Date of Day & Date

Voor zover ik weet kunnen beide! Degene met - wordt als meest “origineel” gezien vanwege het '79 model. Maar door de jaren 80 heen is het begonnen te mixen.

1 like

Deze staat op dit moment te koop op Chrono, wat vinden jullie hiervan?

3 likes

In ieder geval een redial. Maar als jij dat mooi vindt, is dat prima. Wellicht wat minder waard dan volledig origineel.
Kast en band lijken zo op de foto wel origineel. Bezel, wijzers en glas zou ook aftermarket kunnen zijn.

Het heeft zeker een bepaalde charme.
Twijfels over de kroon (vind deze vrij fors).
Is inderdaad een Redial

Zit alleen een enorme gap tussen de band en kast.
image

dat gat hangt ook een beetje af van hoe de foto genomen is. En vrij makkelijk bij te stellen want het zijn geen massive end links.

Duidelijk. Dankjewel voor jullie input. Ik weet zelf eigenlijk niet of ik die kleur gruwelijk gaaf of juist gruwelijk lelijk vind… :sweat_smile:

Ik heb het zelfde.
Vandaar ook maar correct verwoord als zijne “een bepaalde charme”

1 like

Dit lijkt een filmpje te zijn van de verkoper (de andere Bulova staat volgens mij onder hetzelfde account te koop via chrono) https://youtu.be/AXYaEl9H2Y0

Geinig.
Als ik het zo zie zeg ik: Nee vind dit persoonlijk niet bij het model passen.
Verder is hij aardig druk geweest met het poetsen ervan.

1 like

Ja na het zien van dit filmpje ben ik er denk ik ook wel over uit. Tis mij net iets te donkerrood. Hij heeft inderdaad flink zitten poetsen :grin:

Ja en als ik zijn Chrono ad bekijk: glas en bezel zijn ook niet origineel.
En kijk eens naar die uitgelubberde gaten in de band bij de sluiting…

Genoeg mooiere alternatieven.

1 like