Vragen over Omega Genève

Dag allemaal,

Na bijna 20 jaar stil liggen wil ik deze Omega Genève graag gaan dragen. Het horloge komt uit de familie en wil ik graag in zo origineel mogelijk staat laten (optisch). Een onderhoudsbeurt zal het ongetwijfeld nodig hebben. Het horloge loopt wel.

Een aantal vragen die ik heb:

• Zijn er kenners hier die meer over het horloge weten? Type, evt. referentienummer en bouwjaar?
  • Welke band hoort hier origineel op en welke niet-originele band zou eventueel goed passen qua stijl/tijd?
  • Zijn er goede horlogemakers in Zuid / Zuid-West NL die een onderhoudsbeurt kunnen uitvoeren? Wat zijn ongeveer de te verwachten kosten? Voorkeur heeft om alles uiteraard met originele Omega onderdelen te laten vervangen (indien nodig).

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis!

2 likes

Mooie Omega! Wesselink en Vreeker is in Alkmaar maar ze hebben 2 horloges van mij (Tissot met 1481 kaliber en een Atlantic) mooi gerestaureerd en een service beurt gegeven.
Reken wel op €500 maar ze zijn Omega gecertificeerd.

2 likes

Zou een 135.041 kunnen zijn. Waarschijnlijk geen 166.041 want er staat geen “automatic” op de dial. Staat er wat op de achterzijde?

1 like

Daar ging ik inderdaad al een beetje van uit. Bij een universele horlogemaker mogelijk wat goedkoper. Dat heeft misschien ook weer nadelen. Alkmaar is wel wat ver weg i.v.m. brengen en halen.

Het is inderdaad een handopwinder. Op de achterkant staat alleen ‘waterproof’. Dat heb ik uiteraard niet getest! :wink:

Wesselink en Vreeker heeft officiëel toegang tot alle originele Omega onderdelen.

Anders zelf zoeken op