Vragen over Omega Seamaster DeVille

Hallo allemaal!

Ik ben sinds een half jaar liefhebber van horloges geworden en ben langzaam maar zeker een leuke collectie aan het opbouwen. Echter heb ik, zeker als het op vintage modellen aankomt, nog niet heel veel kennis in huis. Nou komt mijn vraag: Ik heb het afgelopen weekend op een veiling het horloge op de afbeeldingen gekocht. Mooi ding, maar ik kan dit model nergens terugvinden. Ik vind genoeg Seamasters De Ville, maar die hebben voor zover ik kan zien een andere kast (smallere lugs). Ik twijfel dus een beetje aan de echtheid.

Wie kan mij misschien meer vertellen over dit model. Is mijn twijfel over de echtheid gerechtvaardigd? Ik kan mijn koop namelijk nog terugtrekken. Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

7 likes

Geen zorgen, die is echt.

3 likes

Bedankt voor de geruststelling! Zou je mij een beetje mee kunnen nemen in hoe jij weet dat hij echt is? Weet je bijvoorbeeld dan ook welke referentie dit is?

Je brengt me nu toch aan het twijfelen, ik kan de referentie (en ook de kast/wijzerplaat combinatie) zou gauw even niet vinden, maar weet zeker dat ik die eerder heb gezien.
De wijzerplaat lijkt me niks mis mee, de kast en band ook niet. Nu even hopen dat die inderdaad bij elkaar horen.
Heb je meer foto’s? Of liever nog, een link naar de advertentie?

2 likes

Yes de link heb ik, maar als nieuwe gebruiker mag ik geen koppelingen plaatsen. Als je googelt op “14 carat gold Omega AAG veilinghuis”, moet je hem kunnen vinden. Bedankt voor de hulp iig!

1 like

A 14 carat gold Omega Seamaster DeVille wristwatch - Veilinghuis AAG

Lastig, daar staat ook nauwelijks meer info.

1 like

Klopt. Als ik hem ontvangen heb zal ik wat meer fotos plaatsen. Misschien komen we dan verder.

1 like

Wanneer je het referentie nr weet (binnenkant achterdeksel) kom je al een heel eind verder…

Echt maar de referentie (166.07161) die in de omschrijving staat kan niet kloppen. 166.0 klopt denk ik wel

  1. Koper is gerechtigd ontbinding van de koop te vorderen en heeft recht op restitutie van de koopprijs, indien hij binnen 30 (dertig) dagen na de veiling deugdelijk aantoont dat de kavel zo ernstige gebreken vertoont of de verstrekte omschrijving zodanig onjuist is, dat indien deze gebreken of de onjuiste omschrijving aan de koper op het ogenblik van de veiling bekend waren geweest, hij van de koop zou hebben afgezien of slechts tegen een aanmerkelijk lagere prijs zou hebben gekocht.

In dit geval zal dat niet zo makkelijk zijn denk ik

Wat ik vreemd vind, is dat dit horloge al is geveild in 2019 en nu weer?

Anders zijn die 30 dagen inmiddels al een tijdje voorbij.

1 like

Zij hebben mij wel zwart op wit bevestigd dat hij echt en origineel is, dus als dit niet het geval is denk ik wel degelijk grond om koop te ontbinden dacht ik.

Hij is ook echt en origineel

Ik denk ook dat hij echt is maar om de juiste gegevens te kunnen achterhalen zou een scherp plaatje van de binnenkant achterdeksel meer uitsluitsel kunen geven.

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Morgen zou hij binnen moeten komen, dus dan heb ik wat meer informatie

Het is inderdaad jammer dat in de kavelbeschrijving niet meer foto’s zijn toegevoegd. Ik ben benieuwd naar de aanvullende foto’s @Ome.Peet! Wanneer verwacht je de Omega inn huis?

Morgen dus

1 like

Is toch nog steeds koop op afstand? Dan geldt wettelijk een herroepingsrecht van twee weken

Niet bij een veiling vrees ik