Vragen over Omega Seamaster DeVille

Net het horloge binnen gekregen dus de zoektocht kan verdergaan!

4 likes

Kan je niks over de echtheid zeggen, maar ik vind dit wel een heul dikke klatser. Congrats…!!

2 likes

Waar ben je nog op zoek naar dan?
Je hebt de originele aankoopbon er bij toch?
Voor het referentie nr. moet de kast open en dat zou ik door een horlogemaker laten doen dit ivm beschadigingen.

Gave aankoop man en met certificaat. Oud doosje is prima te vinden en klaar ben je! Misschien een beurt en het geheel ultrasoon laten reinigen voor je hem gaat dragen…
Rek op de band lijkt minimaal voor de leeftijd, leuker dan zo’n afgedragen Rolex en voor veel minder geld!

Ik ben geen Omega liefhebber, maar deze triggert me wel. Mooie horloge :+1:t2:

Ja ik weet eigenlijk niet. Ergens toch paar procentjes twijfel omdat ik hem niet zo snel terug kan vinden op internet. Maar jullie bevestiging helpt wel haha. Bedankt voor alle leuke reacties. Ben er erg blij mee :slight_smile:

Als ik de laatste foto goed bekijk, dan lijkt het erop alsof de bandlugs naderhand aan de kast gesoldeerd zijn. Dan is het zeker niet vreemd dat je deze kast nergens anders vindt. Verder zal het horloge wel origineel zijn gezien de documentatie en de rest van de foto’s

2 likes

Het roept wel vragen op. Cal 565 is wel gebruikt in Seamasters, maar van '65 to '69. Qua model zou ik ook eerder jaren '60 zeggen. In die periode zou ik dan weer eerder een beads of rice band verwachten. Het nummer dat op de sluiting staat is trouwens ook vreemd, meestal zijn het 4 cijfers met een slash en dan nog wat cijfers.
Een identiek of zelfs vergelijkbaar model kom ik in mijn boek ook niet tegen.
Kortom: hij zal open moeten voor het ref nummer. Het kan ofwel een zeldzaam model zijn, maar het zou me ook niet verbazen als het een mariage is.

2 likes

Dat verklaart een heleboel. De band herken ik niet op deze kast. Zo je eerder bij een connie zien.

1 like

Volgens de advertentie is het uurwerk niet getest en weet je ook niet wanneer het horloge voor het laatst een service beurt heeft gehad.
Ik zou je daarom aanraden om het horloge een servicebeurt te laten geven, dan wordt het uurwerk schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien, iets wat ik zelf ook altijd heb gedaan met mijn aankopen en zeker voor een dergelijk dure aanschaf.
Laat het ajb door een goede uurwerkhersteller doen, je weet dan meteen of alles klopt adh van het referentie nr.

Succes!

Is dit origineel Omega?

Ik heb dit kastmodel nog nooit gezien. Zoals al door @M035 aangegeven doet de band mij ook aan een Constellation denken.

Heeft de band een Omega gemerkte sluiting?

2 likes

Heb niet veel verstand van vintage Omega maar vindt het wel een erg mooi horloge veel plezier ervan :+1:t2:

Ik heb inderdaad het vermoeden dat de lugs (met band) later zijn vast gesoldeerd

Ben toch wel heel benieuwd naar binnenkant deksel…

Dit bedrag heb jij ook betaald?

Dat was mijn idee ook.

Nee zeker niet. 2000 euro

1 like

Is wel 18k goud, en zeker met het gewicht van de band meegeteld scheelt al gauw een slok op een borrel.