Vragen over Omega Seamaster DeVille

Is op zich appels-peren en die prijs gaan ze er echt never nooit voor krijgen…

Op de band staat trouwens 585 , dat is 14k goud.

Gaat over de foto met een horloge van 18k

Omega 366.030 geeft geen hits. Das dan wel weer bijzonder

Vind het ook een wat vreemd horloge… idd typisch jaren 60 model qua kast en uurwerk (bv de 166.020) maar weer een jaren 70 type band die vaak gebruikt werd bij horloges met caliber 1002 / 1012 (bv Ref 168.0059).

Ik zou ook graag de binnenkant van de deksel willen zien. Weet dat er vrij onbekende / bijzondere massief Gouden Omega’s zijn maar ik heb een gek gevoel bij dit horloge

Vind hem trouwens wel mooi! :grin: en als je er 2k voor hebt betaald zou ik hem ook even zonder uurwerk op de weegschaal leggen… denk dat de goudwaarde er niet ver vanaf zit…

3 likes

Ziet er fraai uit, dit model Omega ken ik niet, hierbij een foto van mijn Omega DeVille ook met Caliber 565, 14k, 34,5 mm uit 1971:

6 likes

Mooi! Heb je de originele bijpassende sluiting op de band, en zo ja heb je een foto daarvan?

1 like

Inderdaad, ben ook benieuwd.

Dank je wel, helaas heb ik niet een originele gesp er bij, misschien in de toekomst nog een keer.

1 like

Nou, plottwist. Het referentie nummer in de advertentie komt gewoon overeen met het nummer aan de binnenkant van de kast. Heel vaag te zien op de foto.

4 likes

Tsja niet echt te vinden deze referentie, misschien dat een mailtje naar Omega uitkomst biedt?
Dat hij echt is lijkt me wel duidelijk maar dat er niets over te vinden is vind ik wel apart.

1 like

Anyway, uurwerkje liep nog behoorlijk enthousiast (amplitude rond 240 graden) ondanks dat-ie kurkdroog stond; geen grote problemen gevonden, gaat helemaal goed komen. :face_with_monocle: :slightly_smiling_face:

Denk ook dat de bandaanzet een keer door een goudsmid gedaan is. :man_shrugging:

5 likes

Horloge is weer tiptop in orde en loopt vrijwel zonder afwijking. Ik heb alle foto’s maar als de TS er enkele van wil plaatsen heeft-ie mijn zegen. :wink: Of foto’s gemaakt door hem zelf natuurlijk. Was een mooie klus!

8 likes

Inderdaad weer tiptop in orde dankzij @PeterLC! Super snel opgeknapt en voor een faire prijs. Ben er ontzettend blij mee. Er is inmiddels ook al een mailtje uit naar Omega, maar ik denk dat ze me zullen doorverwijzen naar hun “Extract from the archives” service. Ik denk echter niet dat ik daar 120 euro voor over heb. Anyways…nog wat foto s:)

32 likes